Jump to content

Hvilken TV antenne bør jeg velge?


Merlis

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg trenger en ny TV antenne da den jeg nå har ikke gjør nytten sin lengre.

Det som er et pluss for meg er om antennen ikke er alt for stor. De jeg har tittet på foreløpig er Glomex compact og Glomex Marine Master. Jeg er redd Marine master kan bli i største laget, men det er sikkert den beste av de i og med at den er større og dyrere og i tillegg har en bedre forsterker etter slik jeg har forstått.

 

Setter stor pris på tilbakemeldinger og hjelp!

 

Antennen bør også selvfølgelig være god nok til å få inn kanaler nesten hvor som helst i Norge. Klarer Glomex Compact dette?

 

På forhånd takk for hjelpen!

 

Mvh Nidelv_lykke

Link to post
Share on other sites

Antennen bør også selvfølgelig være god nok til å få inn kanaler nesten hvor som helst i Norge.

Det var litt av et krav! Men som andre sier, dersom det er en slik rund UFO-antenne du er i markedet for, er nok Glomex sin 37cm antenne den beste du får.

 

Selv har jeg dessverre 25cm antennen fra Glomex og ikke den på 37cm. Men der signalet er for dårlig, finner jeg frem en 5-elements YAGI retningsvirkende antenne med forsterker og retter den mot den nærmeste senderen. Da nærmer jeg meg kravet ditt.

 

Og hadde det vært en 15-elements diger YAGI antenne, var det ikke vært langt fra at kravet hadde vært oppfylt. Hadde slike små runde UFO'er vært gode nok over alt, hadde du ikke sett disse digre YAGI antennene på hustakene til folk.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar folkens! :smiley:

Jeg veit det kanskje var et litt voldsomt krav med gode signaler i hele Norge, men det jeg mente var at jeg stort sett kunne få se på TV uansett hvor vi er. Men skjønner at ikke det er like lett å få til tv på sjøen som hjemme :smiley:

 

Jeg kommer nok til å gå for 37 cm Glomex antennen hvis jeg får plass. Forrige eier har satt fast en radioantenne bare noen cm fra tv-antennen. Den tvantennen jeg har i dag bygger ikke noe utover mot sidene nesten slik at jeg tror det kanskje kan bli vanskelig om jeg ikke tetter hullene til den gamle tvantennen og lager nye til den nye antennen. Jeg synes ikke det er noen god løsning da det ikke vil se noe pent ut :(

 

Men jeg få høre med Maritim om jeg kan kjøpe 37 cm og heller bytte til 25 dersom den blir for stor.

 

Takk for alle gode råd og innspill :thumbsup:

 

Hva skulle man gjort uten baatplassen? :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Da har jeg å vært å kjøpt en Glomex Marine antennne. Skal montere den på toppen av masta til targan. Dette er den store "ufo`n" Håper den tar inn litt mer enn den biltema dritten jeg har.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...