Jump to content

Overhaling av forgasser til VP AQ225F - gjøre det selv?


Omegaen

Recommended Posts

Forgasseren på motoren min (VP AQ225F) lager litt krøll for meg. Motoren starter lett og går fint til den blir varm. Da begynner den å fuske og så stopper den og vil ikke starte igjen. Etter litt feilsøking virker det som om det er noe i forgasseren som ikke er som det skal. Om det er flotøren som henger eller om det er choken som ikke går av vites ikke. Motoren blir ihvertfall oversvømt av bensin og blir sur. Forgasseren er en Rochester 4MV.

 

Så lurer jeg på om det er en grei jobb å overhale forgasseren eller om det er en jobb som bør settes vekk til noen som kan det? Og hvis den bør settes vekk, er det noen som vet om noen dyktige folk som gjør sånt i Bergensområdet?

 

Jeg har "instruksjonsboken" for motoren (en slags haynes-bok) men illustrasjoner og fremgangsmåter på demontere alt og sette det sammen igjen.

KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson

Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...