Jump to content

Vask av kalesje i vestfold


Tine IV

Recommended Posts

Heisan kjøpte ny kalesje sist vinter og satte den på til påske . Lyyys grå av farge var den når jeg satt den på , nå er den møøørk grå i fargen .Kan jo ikke sette på denne igjen til påske , den ser ikke pen ut . Har kansje mulighet og få levert den i Risør til en ok penge .Men er jo et stykke dit da fra Horten , derfor lurte jeg på om noen har erfaring med noen rundtom her ? Hørt mange skrekk historier om folk som har fått tilbake seige og delevis ødlagte kalesjer så . En ting til som endel folk sier , at ikke man skal vaske kalseja det første året ,hvorfor ikke ? Kan jo bare ikke sette på den møkkete kalesja så håpet på og få sendt den inn så den blei tipp topp .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

halois!

skjønner ikke helt hvorfor du skal levere den for vask?????

 

-legg den i bløt i badekaret i svakt biotex vann i 2 dager

-skyll deretter godt å heng den opp til tørk (det beste er å tørke den på båten, bare den ikke drypper)

-impregner den mens den sitter på båten (gjøres best med pensel/kost)

 

med vennlig

Link to post
Share on other sites

Hei!

De fleste kalesjemakere utfører også vask/imprignerig service.

 

F.eks

Per Oscar Meier i Stokke telefon 33 36 51 84

 

Han brukte jeg når jeg hadde "kalesjebåt". Og var fornøyd med arbeidet.

 

Noe nærmere deg.

 

Arvid Thorsen båtkalesjer i ollebukta Tønsberg. 33 31 28 79

Han går for å være dyr når det gjelder kalesjer, om dette også gjelder ved vask vet jeg ikke.

 

Mariell.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Vi har hatt en del båter opp gjennom årene, med dette har vi også hatt en del kalesjer.

 

Første gang vi skiftet kalesje ble utført av en lokal her i Skien, før han sluttet.

 

Da ble vi annbefalt av en kamerat som fikk sydd en ny båtkalesje hos

 

Arvid thoresen båtkalesjer i ollebukta tønsberg tel: 33 31 28 79

han brukte vi til alt, som reprasjon & vask & impregnering.

 

men en gang hadde ikke Thoresen tid (for mye å gjøre) da brukte jeg han Per oscar meier

i Stokke men jeg ble ikke fornøyd, men prisen var den samme.

 

Siste båt jeg hadde var jeg i god tid å bestille ny båtkalesje og det ble hos

Arvid Thoresen Båtkalesjer.

 

Prisen var den samme på ny båtkalesje, men resultatet var en del bedre hos Thoresen

vask & imprgnering av kalesjene vi hadde betalte vi 1000,- for.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vi har en

Link to post
Share on other sites

Gjør det selv - og du har ca. 800 kr å bruke på andre ting;

Legg kalesjen utover på terassen e.l. , dynk den godt med UTBLANDET Klorin (lunket vann)- la ligge 1/2 time - spyl med høytrykkspyler, MEN for guds skyld spyl skånsomt., ellers ødelegger du fibrene i kalesjeduken, og den vil aldri mer holde vannet ute. :nono: Gjenstridige flekker gnir du med en myk svamp med UTBLANDET Klorin.

Det aller beste for passformen er å sette kalesjen på båten før den tørker. Da unngår du at den krymper/blir for stram. Impregnering gjør du når kalesjen har tørket - best med kost - men sprayer du må det være vindsstille; Impregning på f.eks. vinduene er noe "dritt".

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Og få vasket og impringnert kalesja for 730- , og få den tilbake som ny .da syntes jeg det er verdt penga .Har 4 stk kalesjer i bilen nå som skal leveres til uka . Kamerater syntes resultat og prisen er så bra at dem vil levere inn på samme sted som meg.

Vasket vinterkalesja mi selv ,og det blei ikke så billig og ikke så veldig bra heller etter mange timer jobb med høytrykk og såper av div slag . Før så blei den henta og levert i Horten ,kan det enda men . Kan levere inn på Barkåker da vaskefirma ( renhold service a/s) har kjøpt opp Polygon

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vask kalesjen selv.

 

Vi har ikke badekar men vi har dusj så vi tar kalesjen med i dusjen og skrubber i vei med en gammeldags skurebørste. I tillegg bruker vi NIXWAX Tech Wash vaskemiddel for impregnerte tekstiler (kjøpes hos sportsbutikker) dette vaskemiddlet er konsentrert uten blekemiddel (klor) og fjerner ikke impregnering. Vi blander dette ut i henhold til bruksanvisningen på flasken. Helt supert middel som vi er kjempefornøyd med.

Middlet skader heller ikke plastvinduene.

Skyll godt etter vask og heng til tørk.

Kalesjen vår er stor, den dekker hele akterdekket på vår Sandvik 945.

 

Lykke til

 

mvh

Charente

Redigert av Charente (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og få vasket og impringnert kalesja for 730- , og få den tilbake som ny .da syntes jeg det er verdt penga .Har 4 stk kalesjer i bilen nå som skal leveres til uka . Kamerater syntes resultat og prisen er så bra at dem vil levere inn på samme sted som meg.

Vasket vinterkalesja mi selv ,og det blei ikke så billig og ikke så veldig bra heller etter mange timer jobb med høytrykk og såper av div slag . Før så blei den henta og levert i Horten ,kan det enda men . Kan levere inn på Barkåker da vaskefirma ( renhold service a/s) har kjøpt opp Polygon

 

Tine II

Kan anbefalle Arvid Thoresen båtkalesjer for jeg også leverte inn for 4 stykker da fikk en bra pris skal si den for det var 700,- pr. kalesje. kalesjene ble veldig bra de er å anbefalle.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...