KingFisher Startet 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2012 (redigert) Hei, jeg skal montere en VHF-antenne (antenne http://www.watski.no/f/-3129348 og antennefeste http://www.watski.no/f/-3127059) på taket på en Merry Fisher 645. Etter noen runder med meg selv, funderer jeg fremdeles på hvor på taket jeg skal plassere antennen og hvor/hvordan jeg bør trekke coax-kabel til styreposisjon. Er det noen her som har gjort seg erfaring med dette på samme båt (eventuelt Antares 680) og kan dele dette? Redigert 2.Mai.2012 av KingFisher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KingFisher Svart 10.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Bumper denne da jeg fremdeles ikke har funnet ut av dette. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 (redigert) Så høye som mulig. Er det ingen brukte tilsalgs med VHF så en kan se. Redigert 10.Mai.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
KingFisher Svart 10.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Takk for svar. For mitt vedkommende er det hvor coax-kabelen skal trekkes og føres fram til styreposisjon som er utslagsgivende for plassering av antenna, den kommer uansett høyt nok når den skal monteres på taket. Sitér dette innlegget Link to post
b-2600 Svart 30.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 Skal til med nesten samme montasje på en 645 . Så har du noen tips om trekking av coax ? Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 30.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 Sett den bak topplanternen,tre kabelen ned til dekkslyset og videre til bryteren for dekkslyset. Sitér dette innlegget Link to post
KingFisher Svart 5.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Jeg monterte antenne på sb side, omtrent rett over førerposisjon. Coax-ledningen førte jeg sammen med kabelrør for takbelysning. Satte inn en inspeksjonsluke i taket rett over gasskomfyren for å få ført coaxledning ned dørstolpe på SBH side. Det var litt knotete å dra kabel ned, men det gikk etter et par pils og noen kraftige gloser. Jeg valgte ikke å montere antenna ved topplanterna fordi det er så trangt og dermed fikk coaxkabelen for lav bøyingsradius. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.