svanen10 Startet 2.Mai.2012 Del på Facebook Startet 2.Mai.2012 Morn morn, nå lurer jeg på om noen kloke båthoder kan hjelpe meg.... Har en vovlo penta aqad40b med ett 280 drev, men ratioen på det drevet er 1:1,89 noe som motoren min ikke liker, ergo jeg får ikke ut nok knop fra den. Og da til spmet, hvordan får man ratioen ned til fornuftige 1:1,61?? noen??? Sitér dette innlegget Link to post
frolar Svart 2.Mai.2012 Del på Facebook Svart 2.Mai.2012 Du må nok bytte underdel på drevet, men du kan jo mixe med propell til du får riktig turtall men det blir jo ikke optimalt Sitér dette innlegget Link to post
svanen10 Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2012 Har mixa å styra på, har rett turtall, men mangler borti 8 knop Sitér dette innlegget Link to post
frolar Svart 2.Mai.2012 Del på Facebook Svart 2.Mai.2012 Ja skjønner forholdet blir litt feil med utveksling, da kan du se om du får tak i en underdel med rett utveksling Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 3.Mai.2012 Del på Facebook Svart 3.Mai.2012 Du trenger forsåvidt ikke bytte hele nedre del, kun propellakselen og det nedre gearet på vertikalaksel, og det hele er normalt fort gjort. Står stadig utvekslinger til salgs på diverse utenlandske nettsider, og har noen slike liggende selv, men husker ikke hvilke ratioer jeg har liggende i farten ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.