Jump to content

Kjøpe Quicksilver 640 med 90 hk motor ?

Pederkniben

Recommended Posts

Kjøpe Quicksilver 640 med 90 hk ?

Er det noen som har erfaring med Quicksilver 640. Jeg er på leiting etter en rimelig og robust båt med styrhus og utvendig styring og påhengsmotor (har gått lei av diesel..-;) )

Båten skall brukes til teinefiske og småturer. Jeg ber om råd når det gjelder sjøegenskaper og om 90 hk er ok. Prismessig har jeg satt en grense på ca. 300.000.- Takker for innspill om andre båter-

Har en mistanke om at 90 hk er litt lite til den.. Har selv en Quicksilver 500 open, den har max motor 75 hk, men jeg har 90 hk på den da jeg hadde motoren før jeg kjøpte båten, og merker at med 4 stk i båten så bruker den litt tid på å komme i plan..

Bare et tips, ingenting er så irriterende som undermotoriserte båter... :wink:

Mvh

Anders_K

Prosjekt Halco

Jeg tror 90 HK kan gå bra. Quicksilver 640 er en halvplaner uten merkbar planingsterskel.

Med 100 HK går det kjapt opp i 18-20 knop som er en gustig marsjfart mht. støy og forbruk. Fra 20 til 25 (maks) er det stort sett bare turtallet som øker.

Tror du kan få samme fart med en 90 HK, men kanskje med en tanke høyere støy og forbruk?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...