Pederkniben Startet 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2012 Kjøpe Quicksilver 640 med 90 hk ? Er det noen som har erfaring med Quicksilver 640. Jeg er på leiting etter en rimelig og robust båt med styrhus og utvendig styring og påhengsmotor (har gått lei av diesel..-;) ) Båten skall brukes til teinefiske og småturer. Jeg ber om råd når det gjelder sjøegenskaper og om 90 hk er ok. Prismessig har jeg satt en grense på ca. 300.000.- Takker for innspill om andre båter- Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Den blir nok litt knapp om du vil ha fart. Er i samme situasjon selv og kikka på en galia 630 med 90 hk. Den ble solgt men jeg tror det blir litt smått. Ville gått for minimum 115. Aller helst 140/150 hk.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Anders_K Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Har en mistanke om at 90 hk er litt lite til den.. Har selv en Quicksilver 500 open, den har max motor 75 hk, men jeg har 90 hk på den da jeg hadde motoren før jeg kjøpte båten, og merker at med 4 stk i båten så bruker den litt tid på å komme i plan.. Bare et tips, ingenting er så irriterende som undermotoriserte båter... Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
bjoer2000 Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Jeg tror 90 HK kan gå bra. Quicksilver 640 er en halvplaner uten merkbar planingsterskel. Med 100 HK går det kjapt opp i 18-20 knop som er en gustig marsjfart mht. støy og forbruk. Fra 20 til 25 (maks) er det stort sett bare turtallet som øker. Tror du kan få samme fart med en 90 HK, men kanskje med en tanke høyere støy og forbruk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.