HRawesome Startet 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2012 Hei. Jeg har en Suzuki 20Hk utenbords fra rundt 90 tallet alla denne . Og i høst så glemte jeg å kjøre gjennom ferskvann gjennom den da jeg hang den opp i båthuset. Så da jeg skulle bruke den i år, gikk den varm. Etter ca 5-6min på maks turtall så begynner den å småhoste (feiltenning?) og så blir det bare værre og værre helt til den slukner. La inn til kai og da så en venn at det røk ut av luftinntaket. Så jeg tok av dekselet og da hadde festene på en plastikboks inni der smeltet av. Så den holdt seg ganske så varm. Da var det ingen håp om å starte den. Etter ca 3 timer hadde den kjølt seg godt ned, var fortsatt lunken. Startet den fint. Det kommer fortsatt kjølevann ut bak, men har ikke kjent på temeraturen. Men tipper selve motoren lå på rundt 200Grader, spurtet smått med vann på den og det fordampet ganske så fort. 0.1 sek maks. Det jeg lurer på er hva er det som kan ha skjedd og hvordan kan jeg fikse det? Kan det være salt som har lagt seg på kanten av kanalene så motorer gir varme dårligt over til vannet eller? Takker på forhånd, (1. post sorry for feil) -HR Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Ja det kan det. Kjør motoren i systemrens feks, og la det virke i kanalene. Så lenge det kommer stråle ut bak så er jo impeller inntakt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.