Jump to content

norkapp noblesse 655 VS finnmaster f68dc

nokia

Recommended Posts

Hei...har planer om å kjøpe ny båt...vi er 2 voksne og 2 barn på 13 og 17 år.

vi har sett på flere båter på 21-22 fot. så lurer på om det er noen av dere som har erfaringer

med disse to, norkapp noblesse 655 - finnmaster f68dc. norkappen har E-TEC 200HO på hekken

og finnmasteren har 225 hk på hekken.

det er vanskelig å velge.Norkappen er no dyrere også,mulig bedre finnish

og hvem av de går best i litt grov sjø?

Håper noen har erfaringer med disse to båter.

Hei! Nordkappen kjenner jeg ikke til, men hadde f68 i 2 år og var meget fornøyd med den. Hadde 200hk på, og med den så var den en fryd og kjøre, savner den faktisk. I litt grov sjø var den også god, Husker en tur jeg hadde og kom ut i litt vind, holdt da 25 knop uten problem i bølger på rundt meteren. Dette ble vel også den morsomste turen jeg hadde med den når jeg tenker i ettertid. Det ble selvfølgelig mye hopp og sprett, men på en helt udramatisk måte. I stille vær var det heller ingen problem å marsje i 32-35 knop og snakke i mobil helt greit. Motoren er så stillegående at den er ikke til sjenanse for noen. Har bare godord og komme med om denne. Forbruket lå på ca 1 l/mn på marsj. Kjøpte Yamaha original stålpropell til den og fikk 2 knop ekstra med den. Så alt i alt kan jeg anbefale denne på det sterkeste. (har forresten propellen ennå om det skulle bli aktuelt med f68 og det ikke er blank skrue på den)

Ville gått for Nordkappen. Tar sjø noe bedre enn F68. Den er bredere i cabinen, og virker mer romslig oppi. F68 er også grei båt men av de to ville jeg valgt den bort. En kompis hadde en slik på samme tid som jeg hadde en 650 og vi hadde fin anledning til sammenligning...

F68 hadde 150 Yamaha på hekken mens jeg hadde en trolig dårlig oppsatt 175 E-tec. Farten på de to var identisk, slik at vi gikk på samme turtall og fart på marsjfart. 655'en har luke i cabintaket, F68 har ikke, men har koøyer. Luka gjorde sitt til at cabinen virket lysere inni. I tillegg til bedre løsning på døra inn i cabinen, var den koseligere en F68 syntes jeg... Mer senere...

Kjetil S

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Når det kommer til design har jeg sansen for F68'ens badeplattform/bakende. Jeg synes den virker litt retro og Riva-aktig. Skroget i baugen er høyere og slankere enn 655'en, som er bred og lav. 655'en har litt mer takhøyde under kalesja. Bra når du er inne, men det synes utenifra. 655 har noe lavere vindskjerm, men den har tonede ruter, noe F68 ikke har. 655 har bedre finish i cabinen, med dobbel innerliner og trekte deksler, og innfelte spottlights i taket, F68 har limte trekk rett på skrogsider. Nå virker det som jeg har masse negativt å si om F68, men det er også en fin båt, men jeg foretrekker Nordkappen, selv om den er noe dyrere enn F68'en. Men jeg følte at Nordkappen var mer solid. Hvis jeg ikke husker feil, veier de to nesten det samme, selv om F68 er en fot lenger...

Og jeg har hatt meget god erfaring med fremragende service hos Nordkapp Boats, noe som også veier på vektskåla.

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

• 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...