Jori Startet 5.Mai.2012 Del på Facebook Startet 5.Mai.2012 Ja da er båten på vannet, og med det dukker det opp ting igjen. I min nye bruktbåt er det en Jabsco par-max trykk pumpe. Jeg kjenner ikke noe til denne og spør derfor innpå her: Problemet: Pumpen vil ikke suge vann fra tanken. avstand er vel 20-30 cm. Sugestuss på vanntank sitter på topp, så da går det ett stigerør ned i tanken antar jeg. Har disse pumpene rep.sett? Kan det skyldes at pumpen må hjelpes igang, ved at jeg suger opp vann fra tanken som når pumpen? Skal man tappe vann inn ovenfra slik pumpen blir fuktig og slik kommer igang? Eller har noen av dere andre noen gode tips dere bruker? Jeg har prøvd med å ha pumpen igang og suge med munn i krana for å få gå igang vannet, men virket ikke bra. Alle kraner ellers i båten er nå tette. Var en kran som var utett etter vinteren, hele kranen er byttet da den var 20 år gammel uansett. Takknemlig for tips og evt deres erfaring med denne pumpen. Den virker jo kjekk da den ikke trenger akkumulatortank, eller er det bare en "salgs-bløff" Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 5.Mai.2012 Del på Facebook Svart 5.Mai.2012 Sitter det ikke en luftenippel på den? Min må luftes til det spruter vann, så er det bare å stenge nippelen og alt fungerer fint. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 5.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2012 Hvor sitter den nippelen? De er antakelig helt like. Jeg har ikke manual til den så spør i detalj jeg nå Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 5.Mai.2012 Del på Facebook Svart 5.Mai.2012 Hei! Jeg har også en par max pumpe og ved installasjonen hadde jeg det samme problemet med luft.Ved hjelp av en vacuumpumpe løste dette problemet seg,den hadde ingen problemer med å få suge ut lufta,Denne er kjekk til mye!Koster 5-600 på biltema og har uttalige bruksmuligheter. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 5.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2012 Takk 27 hasla, tenkte det kunne være noe slikt. Jeg har ellers også funnet ut at alle krane skal være åpnet, før man kjører den igang første gangen, eller etter tømming av systemet. Jeg får prøve til mandag å se hvordan det går. Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 5.Mai.2012 Del på Facebook Svart 5.Mai.2012 vacuumpumpen er et kjempeverktøy som kan brukes til veldig mye,ved lufting av motorer tar jeg bare av returslangen og suger vacuum til all lufta er ute av systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.