Jump to content

Jabsco par-Max vil ikke suge fra tank

Jori

Recommended Posts

Ja da er båten på vannet, og med det dukker det opp ting igjen. I min nye bruktbåt er det en Jabsco par-max trykk pumpe. Jeg kjenner ikke noe til denne og spør derfor innpå her:

Problemet: Pumpen vil ikke suge vann fra tanken. avstand er vel 20-30 cm. Sugestuss på vanntank sitter på topp, så da går det ett stigerør ned i tanken antar jeg.

Har disse pumpene rep.sett?

Kan det skyldes at pumpen må hjelpes igang, ved at jeg suger opp vann fra tanken som når pumpen?

Skal man tappe vann inn ovenfra slik pumpen blir fuktig og slik kommer igang?

Eller har noen av dere andre noen gode tips dere bruker?

Jeg har prøvd med å ha pumpen igang og suge med munn i krana for å få gå igang vannet, men virket ikke bra. Alle kraner ellers i båten er nå tette. Var en kran som var utett etter vinteren, hele kranen er byttet da den var 20 år gammel uansett.

Takknemlig for tips og evt deres erfaring med denne pumpen. Den virker jo kjekk da den ikke trenger akkumulatortank, eller er det bare en "salgs-bløff"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...