Jump to content

Polermaskin fra Europris

Skin

Recommended Posts

Jeg kjøpte en slik billigmaskin for 2 sesonger siden. Denvirket veldig bra ved den første båtpussen. Andre båtpussen virket den i ca. 3 minutter. Dat kom det et smell og noe røyk. Den havnet i søppelcontaineren sammen med annet skrot. Gikk til Jernia og kjøpte eksentersliper (Bosh - dyr) med elektronisk regulerbar hastighet. Kjøpte samtidig diverse poleringsputer etc. Helt perfekt til polering synes jeg.

Jeg kjøpte meg nylig en polermaskin fra Europris.

Min turtall for denne er 4500 rpm og den er på 900 W.

Er det noen som har erfaring med bruk av denne maskinen?

<{POST_SNAPBACK}>

he he, håper du mener maks turtall = 4500, ellers kan det bli litt vel heftig.

Vanligvis ligger de vel på 1500-4000 rpm eller noe sånt, FLEX maskiner er iallefall det og de er gode.

Maskinen din fungerer sikkert greit en sesong eller to, det vil du jo se etterhvert.

Fordelen med proff maskiner er at de ikke vibrerer så fælt og du får et jevnere resultat, noe som kan være greit på store flater.

Maskinen din er sikkert helt grei til hjemmebruk.

JOH

Kjøpte en Flex poleringsmaskin sammen med fire båtkompiser for 2 år siden.

Den har trinnløs regulerbar hastighetsvalg.

Kostet riktignok en del kroner, men har blitt brukt på mange båter etter hvert og fungerer som da den var ny. :smiley:

Har tidligere hatt billige poleringsmaskiner men har på dette området erfart at man får det man betaler for. :sad:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Jeg kjøpte en slik billigmaskin for 2 sesonger siden. Denvirket veldig bra ved den første båtpussen. Andre båtpussen virket den i ca. 3 minutter. Dat kom det et smell og noe røyk.

<{POST_SNAPBACK}>

Kjøpte en på europris jeg og , pris på tilbud 149- Den funka i ca 10 secunder , da smalt det og røyk litt :cryin: Dro og bytta den og prøvde igjen. Den går som ei klokke den , men til og polere båt med er den ubrukelig . Men det sier vel egentlig prisen , er bare det at den funker bra til bil .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Jeg funderer også stadig på om jeg skulle kjøpe en polermaskin - en skikkelig polermaskin - har en billigvariant som ikke er brukbar. Jeg blir imidlertid ikke vesentlig klokere/sikrere ut fra de forskjellige svarene. Kunne det lages en poll over hva slags utstyr/polermaskin medlemmene bruker. Ville jeg bli noe klokere av det -----------

Jeg har også prøvd noen ubrukelige varianter fra Clas Ohlson mv. :headbang: Nå vurderer jeg å få meg noe skikkelig, men vil selvsagt helst betale minst mulig....

Jeg har slått fra meg Europris varianten pga for svak motor og for høy hastighet.

Moe & Co i Bergen har nå fått en poleringsmaskin i sin annonse som ser OK ut. Den største er på 1200W med justerbar hastighet fra 600 til 3000 o/min. 180mm tallerken. Pris er 1.290,-. Spekken ser mao ut til å være bra - kraftig motor og lav hastighet.

Annonsen står bla i bladet Motor og også i en katalog jeg fikk i posten i dag som heter "Norges magasinet"

Har noen prøvd denne?

Var nesten ferdig med og gå over båten med autosol i sommer ,var noen feite svarte striper som jeg nesten ga opp . Men så tok jeg poleringstrekket fra min ubrukelige poleringsmarskin fra europris og satte det på en lita slipemus ,sånn lita trekanta sliper . Den sparte meg for mye gning og gnukking ,var bare og kjøre på .Den var helt topp og polere med den . Så jeg brukte den til og voxe med etterpå også , sparte armane mine den dagen og det blei jo bra også . Kansje den blir brukt igjen til våren .....

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...