Skin Startet 19.Januar.2005 Del på Facebook Startet 19.Januar.2005 Jeg kjøpte meg nylig en polermaskin fra Europris. Min turtall for denne er 4500 rpm og den er på 900 W. Er det noen som har erfaring med bruk av denne maskinen? Sitér dette innlegget Link to post
Ancas Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 (redigert) Ja, jeg kjøpte en i fjor, er foreløpig fornøyd med den. Har bona både båt og vogn +bil med denne. Og den holder enda !!! Vet ikke hvor lenge den vil vare, men jeg er fornøyd foreløpig til mitt bruk ihvertfall . Redigert 19.Januar.2005 av Ancas (see edit history) Sitér dette innlegget CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !! Link to post
Goddis77 Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Ja, jeg kjøpte en i fjor, er foreløpig fornøyd med den. Har bona både båt og vogn +bil med denne. Og den holder enda !!! Vet ikke hvor lenge den vil vare, men jeg er fornøyd foreløpig til mitt bruk ihvertfall . <{POST_SNAPBACK}> Har det ikke vært snakket en del om hastighetene på maskinene. Skulle ikke disse gå saktest mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Skin Svart 19.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 400,- er jo ikke all verdens så jeg får heller tåle at den ikke varer for evig. Er litt skeptisk til at min turtall er 4500 rpm, men det går nok bra om jeg ikke legger for mye trykk på. Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Jeg kjøpte en slik billigmaskin for 2 sesonger siden. Denvirket veldig bra ved den første båtpussen. Andre båtpussen virket den i ca. 3 minutter. Dat kom det et smell og noe røyk. Den havnet i søppelcontaineren sammen med annet skrot. Gikk til Jernia og kjøpte eksentersliper (Bosh - dyr) med elektronisk regulerbar hastighet. Kjøpte samtidig diverse poleringsputer etc. Helt perfekt til polering synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Nibba Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Jeg kjøpte poleringsmaskin hos Europris i fjor, den var så svak at når jeg begynte å polere stoppet den. Leverte den inn og fikk pengene tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Ancas Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Det blir morro å se når når jeg skal ta vårpussen om det smeller i min da. Det er kanskje for mye å håpe på att den varer 2 sesonger.... Sitér dette innlegget CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !! Link to post
Brutus Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Det er vel Flex og Rupes (MaxWax) som er noe å satse på. Kjøpte en billig røyksopp tidligere jeg og. Kastet i søpla for lenge siden. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Jeg kjøpte meg nylig en polermaskin fra Europris. Min turtall for denne er 4500 rpm og den er på 900 W. Er det noen som har erfaring med bruk av denne maskinen? <{POST_SNAPBACK}> 4500omdr Har aldri turt å polere hverken bil eller båt med dette, denne hastigheten brenner ringer i lakken. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Janoho Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Jeg kjøpte meg nylig en polermaskin fra Europris. Min turtall for denne er 4500 rpm og den er på 900 W. Er det noen som har erfaring med bruk av denne maskinen? <{POST_SNAPBACK}> he he, håper du mener maks turtall = 4500, ellers kan det bli litt vel heftig. Vanligvis ligger de vel på 1500-4000 rpm eller noe sånt, FLEX maskiner er iallefall det og de er gode. Maskinen din fungerer sikkert greit en sesong eller to, det vil du jo se etterhvert. Fordelen med proff maskiner er at de ikke vibrerer så fælt og du får et jevnere resultat, noe som kan være greit på store flater. Maskinen din er sikkert helt grei til hjemmebruk. JOH Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Kjøpte en Flex poleringsmaskin sammen med fire båtkompiser for 2 år siden. Den har trinnløs regulerbar hastighetsvalg. Kostet riktignok en del kroner, men har blitt brukt på mange båter etter hvert og fungerer som da den var ny. Har tidligere hatt billige poleringsmaskiner men har på dette området erfart at man får det man betaler for. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Tine IV Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Jeg kjøpte en slik billigmaskin for 2 sesonger siden. Denvirket veldig bra ved den første båtpussen. Andre båtpussen virket den i ca. 3 minutter. Dat kom det et smell og noe røyk. <{POST_SNAPBACK}> Kjøpte en på europris jeg og , pris på tilbud 149- Den funka i ca 10 secunder , da smalt det og røyk litt Dro og bytta den og prøvde igjen. Den går som ei klokke den , men til og polere båt med er den ubrukelig . Men det sier vel egentlig prisen , er bare det at den funker bra til bil . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Intruder Svart 20.Januar.2005 Del på Facebook Svart 20.Januar.2005 Får vel det man betaler for her som alle andre plasser!!!! En kompis kjøpte en 12v sak i biltema den var fantastisk dårlig, kunne ikke pusse dashbordet med den en gang!!! Selv har jeg satset på Bosch og den gjør vei i vellinga!!!! Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 20.Januar.2005 Del på Facebook Svart 20.Januar.2005 Kjoepte ei billigmaskin paa Clas Ohlson. Den var glimrende til aa ta fugestoev av flisene paa badet med. Baaten derimot fungerte den daarlig paa. Kjoepte istedet en Metabo som gjoer jobben. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Dassic Svart 20.Januar.2005 Del på Facebook Svart 20.Januar.2005 Har også gjort tabben å kjøpe en "Europris-maskin" for noen år siden. Den duger overhodet ikke, og kan i verste fall forårsake svimerker på gelcoat pga. høy omdreiningshastighet. Bruker nå en Rupes-maskin (levert med Max Wax produkter), og det er en knallmaskin... Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 20.Januar.2005 Del på Facebook Svart 20.Januar.2005 (redigert) Hei. Er det nokon som har erfaring med polermaskin frå AEG. Namnet er AEG PE 150. Meiner at denne er ein del rimlegare enn dei argaste - men fungerar ho?? Trur prisen var ca 2000 kr (Eigentleg meir enn dyrt nok....) Redigert 20.Januar.2005 av pinnebaat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 20.Januar.2005 Del på Facebook Svart 20.Januar.2005 Jeg funderer også stadig på om jeg skulle kjøpe en polermaskin - en skikkelig polermaskin - har en billigvariant som ikke er brukbar. Jeg blir imidlertid ikke vesentlig klokere/sikrere ut fra de forskjellige svarene. Kunne det lages en poll over hva slags utstyr/polermaskin medlemmene bruker. Ville jeg bli noe klokere av det ----------- Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 20.Januar.2005 Del på Facebook Svart 20.Januar.2005 Jeg har også prøvd noen ubrukelige varianter fra Clas Ohlson mv. Nå vurderer jeg å få meg noe skikkelig, men vil selvsagt helst betale minst mulig.... Jeg har slått fra meg Europris varianten pga for svak motor og for høy hastighet. Moe & Co i Bergen har nå fått en poleringsmaskin i sin annonse som ser OK ut. Den største er på 1200W med justerbar hastighet fra 600 til 3000 o/min. 180mm tallerken. Pris er 1.290,-. Spekken ser mao ut til å være bra - kraftig motor og lav hastighet. Annonsen står bla i bladet Motor og også i en katalog jeg fikk i posten i dag som heter "Norges magasinet" Har noen prøvd denne? Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Tine IV Svart 21.Januar.2005 Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 Var nesten ferdig med og gå over båten med autosol i sommer ,var noen feite svarte striper som jeg nesten ga opp . Men så tok jeg poleringstrekket fra min ubrukelige poleringsmarskin fra europris og satte det på en lita slipemus ,sånn lita trekanta sliper . Den sparte meg for mye gning og gnukking ,var bare og kjøre på .Den var helt topp og polere med den . Så jeg brukte den til og voxe med etterpå også , sparte armane mine den dagen og det blei jo bra også . Kansje den blir brukt igjen til våren ..... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.