Jump to content

Hva slags tang bruker jeg på slike kabelsko?


ezach

Recommended Posts

Har ikke vært borti denne typen kabelsko før.

kabelsko.jpg

 

Hva slags verktøy trenger jeg for å klemme fast ledningene?

Gi meg gjerne artikkelnr. hos BT eller CO.

:thumbsup:

Jeg har en enkel kabelskotang, men kan ikke se at den vil gjøre jobben.

Ja, jeg kunne jo prøve, men monteringssettet til Eber D2 inneholder ikke flere enn eksakt antall sko som skal til.

Link to post
Share on other sites

Hei

Her er det desverre ikke mange og velge mellom, jeg har lett etter en slik lenge, men finner ikke noen som er rimelige

Det er noen som det står at de er for uisolerte kabelsko, men de mangler den lille mothaken som gjør at ørene på kabelskoen skyves inn og ned.

 

tang.jpg

 

Hvist du ser under de røde strekene, så er det en liten tapp og den må være der.

Den jeg fant no koster 693,- legger ved link

 

http://www.noamaskin...5)?overcatid=16

Redigert av Ariel . (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke om tang til deg , men det eksisterer sikkert. Har aldri sett en sånn tang i noen katalog så det er sagt. Jeg har prøvd og vippe "vingene" over ledningen og klemme til, det blir det ikke noe greie på. Legg på litt tinn på klemma og på lednings enden og lodd det i hop.

Link to post
Share on other sites

Jeg skiftet mengder av slike kabelsko dengang jeg hadde Fiat Abarth. Elektriske kontakter var ikke deres sterke side, så da ble det å bytte noen kontakter annenhver måned eller så. Jeg pleide å brette dem over, klemme litt og så lodde. Holdt fint det. For å være helt ærlig så visste jeg ikke at det fantes egen kabelskotenger til slike engang...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 10 år senere...

Aaah! Som jeg har googlet. Måtte nesten lage et nytt emne da jeg kom over dette. "Rullpress" er altså nøkkelordet. Noen som vet hva det heter på engelsk? Ser nå at min mistanke var riktig: Jeg har ikke riktig bakke til å presse slike, og ser ikke ut som det er å få til tanga mi heller...

 

IMG_9250stort.jpeg.f4b872c5e30ff8c085643e480c94e2ac.jpegIMG_9252stort.jpeg.39b4d51264a4644292f45bfe68547731.jpegIMG_9253stort.jpeg.6234756cb001fc83934bd68fc57f0488.jpeg

Link to post
Share on other sites

1.5 og 2.5 er til den fremste delen av kabelskoen (avhengig av tverrsnitt), mens den merket ISOL er til å klemme rundt isolasjonen på kabelen. Ta det med en liten klype salt da det er lenge siden jeg brukte tanga sist. Det er helt sikkert noen her på forumet som kan rette på meg om det er feil. Om du bor i eller nær Oslo kan du gjerne få låne den.

Link to post
Share on other sites

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...