Jump to content

Navman Kombi-plotter

tomasjorpeland

Recommended Posts

Jeg har Northstar plotter, som snakker med min Navman VHF via NAVBUS. Ellers kan du bruke NMEA for å koble sammen enheter som skal dele data.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Navman merket ble kjøpt opp av Navico, så ble produktene døpt om til Northstar før de fleste forsvant.

VHFene finnes fortsatt, men selges med Simrad logo. Simrad RS10 og RS25 er VHFene som tidligere ble solgt som Navman, det er mulig det er gjort noen minimale endringer.

http://nettbutikk.serco.no/vhf-kommunikasjon/simrad-rs10-stasjonar-vhf-m-dsc/prod000_10212_001.html

http://nettbutikk.serco.no/vhf-kommunikasjon/simrad-rs25-stasjonar-vhf-m-dsc/prod000_10214_001.html

Hvis du kontakter Mjosservice så kan de helt sikkert finne ut om Navman (Northstar) piloten fortsatt kan skaffes. Vet de installerte en slik pilot for ikke så alt for lenge siden og fortalte etterpå at piloten fungerte svært bra.

Mjøsservice kan også skaffe deg Simrad VHFene, de har bare ikke lagt dem opp i nettbutikken enda,

Men en hvilken som helt autopilot vil fungere bra sammen med plotteren din. Simrad AP24 er den beste piloten du kan få, men den er dessverre ikke av de billigste, men det kan en vel heller ikke forvente av et produkt som er utviklet og produsert i Norge. Jeg oppgraderte akkurat fra AP14H til AP24 på Antaresen slik at jeg nå har AP24 på begge båtene mine. Pilotene er svært enkle å installere og styrer som en drøm under alle forhold.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...