Jump to content

Paguro 3000 Generator, vil ikke i gang

Jori

Recommended Posts

Flere ting dukker opp:

Generatorn som er en 92 modell som båt vil jeg anta, starter ikke.

Den sveiver bra rundt, det kommer diesel inn til motor, er ikke vann i filterene, det er en liten pumpe som man kan pumpe opp diesel til motoren, den skal være selvluftende, men vil ikke i gang.

Jeg har lite greie på disse motorene og tar imot alle råd :smiley:

Kan det være at dødmannsknappen på motor har hengt seg opp? Er elektronisk

Er det andre ting jeg skal passe på? Jording f. eks

Er det noen chocke funksjon på disse motorene? Er ikke gløding etter hva jeg kan se

• 3 måneder senere...

Løfter denne igjen.

Jeg har fiklet litt med aggregatet ila sommeren. Det starter nå, men når ikke opp i turtall og dør derfor ut etter noen sekunder. Alt i fra 2-3 sekunder til 1 minutt av og til. Det eneste som da er felles er at turtallet er for lavt og at det går ujevnt, som en bil med feil tenning.

På meg virker det som at det kan få for lite diesel. Jeg har byttet filter, når jeg pumper manuelt hører jeg at det kommer retur diesel i tanken. Ingen slanger virker lekk. Det er hele tiden nok diesel i filteret (CAV filter). Noen som har noen gode ideer eller vet om en flink mekaniker med disse motorene. Det er sikkert bare en fillesak som jeg overser fordi min kunnskap ikke er stor nok på diesel motorer og aggregater.

God ide Christensen, har en 10 liters reservekanne, så kan jo starte der egentlig. Supert

Fødepumpene er vel som mekanisk på bensin? Enten så gir de drivstoff eller så er det ikke noe som kommer? Denne er en mekanisk pumpe som tydeligvis drives av veivakslingen, som sagt når jeg pumper den så hører jeg at det går retur i tanken, så virker som pakninger og slikt er ok i den da, og hadde tappen vært knekt ville den jo ikke gitt noe i det hele tatt, slk at motoren ville ikke kunnet starte.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...