Jump to content

Herwa 17' Delux HT...Kansje?


stack_nor

Recommended Posts

Hei alle samme,

Jeg har kjøpte meg en Herwa 17 (ca 1971), men vet ikke hvilken model den er. Jeg tror den er en Herwa Deluxe HT men kan ikke bekrefte dette. Jeg også lurte om hvor jeg kan finner en kalesja til den. Hvis noen av dere har info eller link till info ang den båt, være så snill og post tilbakmelding.

 

Takk! :)

img_1466.jpg

img_1474.jpg

Redigert av stack_nor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med en utrolig kul båt!! :cheers:

 

Herwa - Verdens tøffeste båter!!

 

Hei Retox_93

Jeg vet alt om båten og om Herbert Waarum.

Vi har en side på Facebook der jeg har samlet alt av info. som er tilgjengeligt.Skulle gjerne ha gjort det her også. ;0)

Dersom du eller andre har mere info så hadde det vært utroligt kjekt om dere delte dette med meg.

 

Er en her inne som kan mye om Herwa.. . :smiley:

 

Ellers er dette en fin side med litt tekst og bilder:

 

http://www.agderkult...Herwa/Side1.htm

Link to post
Share on other sites

Kalesje får du antagelvis tak i hos Jens sagen ( Helly Hansen ) De har det meste til herwane.

 

Båten er en 17 for deluxe, men med ettermontert vindskjerm. Sett flere 17 fotere med det overbygget, men ikke med vindskjerm. Er en av de fineste bådene Waarum har laget etter min mening.. ( Selge :wink:?)

Link to post
Share on other sites

@ Retox_93, takk for info, det ser ut at noen har overbygget den vindskjermen, men jeg var ikke sikkert. Kunne ønsket å gjøre det på nytt for å se lit penere ut. Men siden vindskjerm er ikke ekte (custom), vil Helly Hansen ha forsatt en mål/kalesje til påsser den?

 

@ tkb, mener du det kan bli elder? Kult, KLASSIKER! :) Lurter om det er noe markering eller registererings som kan bekrefte mfg dato.... Om oljekrisen, jo stemmer det. Kansje noen vet om hvor mange km/liter man skal få med enn 1976 Johnson/Evinrude 55 HK motor? Jeg har en 25L tank og brukt nesten halvparten fra Fredrikstad - Hvaler (den gamle bomstasjonen nær Håholmen). Kansje litt mye siden strømen og vind var med med på vie nedover.

 

@ Alle sammen, Takk detter er første gang jeg har brukt en "Fourm" og dere har vart hyggelig og veldig informerende. :D

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Se bak på brønnen om det står et skilt der.

 

Når det er uorginal vindskjerm har de antagelvis ikke rett kalesje, men hvorfor ikke bare pille av vindskjermen? :smiley:

 

Antar du har 2-takter..Gammel tommelfingerregel på bensinforbruk er 0.2 L per HK pr time . Ca 11 Liter i timen på ikke helt fult pådrag. ( Har selv en gammel Johnson 50 hk og den kan man bokstaveligtalt helle bensin ned i forgasseren... Er Vannvittttig tørst :giggle:)

 

Har sendt deg en PM Tjoms

Redigert av Retox_93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...