bernto Startet 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2012 Jeg har kjøpt meg en 30-fots Colin Archer med glassfiberskrog som stammer fra Jaico - Clipper Plast produksjonen, det antas at denne ble laget i 81-82. Jeg kjøpte båten billig fordi den nettop hadde sunket, den sank ved brygga da den forrige eieren ikke hadde gjort båten klar for vinteren. Nå holde jeg på å pusse opp båten innvendig og utvendig, det går sånn passe bra med to skritt frem og ett tilbake. All dokumentasjon som fantes på båten ble ødelagt når båten sank, og jeg er nå på jakt etter riggtegninger og seiltegninger som jeg kan benytte meg av når jeg nå ønsker å kjøpte nye seil da disse er totalt kaputt. Kan noen hjelpe meg eller gi meg noen tips med hvordan jeg kan få tak i rigg- og seiltegnigner for disse båtene? Hilsen Bernt Øyvind Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Denne båten er en, hva skal vi si, gjendiktning av "Krydsbaat til København". Sjøfartsmuseet har riggtegninger til den. Men da vil den bli svært komplisert å seile. Men jeg vil tro at dersom du ringer nærmeste seilmaker så vil han vite. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 (redigert) Det ligger et par av disse på Finn, du kan jo kontakte eierne og høre om de kan hjelpe deg videre. Jaico Clipper Colin Archer båtene ble støpt av Jaico i Greåker i Østfold og ildsjelen bak het Vidar Ørseng. Han har neppe noe i mot å bli kontaktet av en som er interessert i båtene hans. Redigert 8.Mai.2012 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bernto Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Takk for gode tips! Jeg har vært i kontakt med Ørseng som skulle sjekke om han hadde noen riggtegninger. Han ba meg også ta kontakt med en seilmakeren som hadde tegnet og sydd seilene, vi er nå i samtaler om nye seil til båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.