Jump to content

Få av frontdeksel på Raymarine plotter

Sandegutten

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en ny Grandezza. Der jeg må inn i styrekonsollen for å tilkoble joystik til baugpropell. Men de har ingen inspeksjonsluke for å komme inn. Jeg spurte fabrikken om hvordan jeg kommer til, og de sa at eneste mulighet var å ta ut kartplotter. Men her kommer problemene. Det sitter en Raymarine C90W der. Det står at man skal løsne frontrammen nede først. Dette klarte jeg. Men hele rammen sitter fast i hjørnene. Dønn fast. Jeg er utrolig sår i fingrene og tør ikke bruke verktøy, for da kan jeg skade dasbord. Er det noen som har et godt tips til å kunne ta av frontrammen? Uten å ødelegge denne. Jeg har alt fått en liten sprekk i plasten. Jeg syntes konstruksjonen er dårlig laget for eventuelt demontering.

Det trodde jeg også. På min forrige båt så hadde jeg en Raymarine C70. Og der satt ramma så løst at den løsnet noen ganger når man tok av solbeskytter dekslet.

Jeg forsøkte med ei kobinasjonstang og umbrakonøkkel å dra i små hull under på ramma. Men ramma sitter bom fast på sidene. Fabrikken er vel ikke så dum at de limer fast ramma?

Selve plotteren kan meget vel være festet i ei guffe dashbordet - om det er en åpen båt - for å unngå lekkasje ned i dashbordet. På fly hos meg er det brukt spesiell tetningsmasse. Dog en slik tetningsmasse som aldri herder - slik at det faktisk er mulig å få ut plotteren. er det brukt hærdbart lim blir det hele litt tricky om du ikke kommer til fra baksiden.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...