Sandegutten Startet 8.Mai.2012 Del på Facebook Startet 8.Mai.2012 Jeg har kjøpt en ny Grandezza. Der jeg må inn i styrekonsollen for å tilkoble joystik til baugpropell. Men de har ingen inspeksjonsluke for å komme inn. Jeg spurte fabrikken om hvordan jeg kommer til, og de sa at eneste mulighet var å ta ut kartplotter. Men her kommer problemene. Det sitter en Raymarine C90W der. Det står at man skal løsne frontrammen nede først. Dette klarte jeg. Men hele rammen sitter fast i hjørnene. Dønn fast. Jeg er utrolig sår i fingrene og tør ikke bruke verktøy, for da kan jeg skade dasbord. Er det noen som har et godt tips til å kunne ta av frontrammen? Uten å ødelegge denne. Jeg har alt fått en liten sprekk i plasten. Jeg syntes konstruksjonen er dårlig laget for eventuelt demontering. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Mai.2012 Del på Facebook Svart 8.Mai.2012 Er ikke den bare festet med snap fester i plast da. Lirk en skrutrekker under og vipp opp. Sitér dette innlegget Link to post
Sandegutten Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2012 Det trodde jeg også. På min forrige båt så hadde jeg en Raymarine C70. Og der satt ramma så løst at den løsnet noen ganger når man tok av solbeskytter dekslet. Jeg forsøkte med ei kobinasjonstang og umbrakonøkkel å dra i små hull under på ramma. Men ramma sitter bom fast på sidene. Fabrikken er vel ikke så dum at de limer fast ramma? Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 Selve plotteren er sannsynligvis festet med 4 bolter i dashbordet. Du skal få tilgang til disse "et-eller-annet-sted" under dekselet. Har en C80 som har vært innfelt (nettopp kjøpt brukt) og der er det med 4 bolter, 1 i hvert hjørne. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 Lurt om plasten ikke er særlig kald, for da sprekker den lettere. Får du gitt den en liten lunk vil den bli smidigere. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 (redigert) Den sitter nok med en skrue i hvert hjørne. Laste ned installasjons-anvisningen og se side 18 :http://www.raymarine...=&Search=Search Redigert 9.Mai.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Union Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 Det sitter en liten plasttrekant i hvert hjørne av plotteren, denne kan du "vippe" av sideveis, under der sitter det en skrue. Skru ut denne så er dekselet løst. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 (redigert) Selve plotteren kan meget vel være festet i ei guffe dashbordet - om det er en åpen båt - for å unngå lekkasje ned i dashbordet. På fly hos meg er det brukt spesiell tetningsmasse. Dog en slik tetningsmasse som aldri herder - slik at det faktisk er mulig å få ut plotteren. er det brukt hærdbart lim blir det hele litt tricky om du ikke kommer til fra baksiden. Redigert 9.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 (redigert) ..se side 18 i manualen (linken min over).. der ser du dekselet også. Redigert 9.Mai.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 (redigert) Og svaret er antakelig her. Ser ut som om Raymarine leverer en dobbeltsidig teip til å tette... Redigert 9.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.