Petter-B Startet 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2012 (redigert) Hei. Jeg skal hente en båt i Stavanger den 18 mai og trenger ekstra mannskap på overfarten. Helst har du erfaring med Cabincruiser og er trygg også om det skulle bli litt sjø. Litt motorkyndig bør du også være. Satser på kun en overnatting underveis dersom været tillater det. Send en IM dersom du er interessert. Mvh Petter Redigert 8.Mai.2012 av Petter-B (see edit history) Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Neros Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Hei.. Hva slags båt er det snakk om..? Du bør ta høyde for 2 overnattinger, du skal ha flaks med været/stø båt om du skal orke dette på en overnatting.. Jeg tok samme turen i september -11, og vi hadde en røff tur hjem i en 33 fots Fjord. Jæren er et seig stykke seilas om været er trassig, og det virker det som det pleier å være det på Jæren. He-he.. Kom med litt info om skuta, så skal jeg tygge på tilbudet ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Da er mannskapslista komplett allerede. Jeg har kjøpt en SUN 33. Takk for interessen. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Windy37GM Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Har den en 7,3 liter Mercruiser ombord? mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Petter-B Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Neros, har du ruta dere tok i november? Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Petter-B Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 (redigert) Ang motorstørrelse er du nok inne på noe der... Bavaria Redigert 8.Mai.2012 av Petter-B (see edit history) Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Neros Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 (redigert) Hei Petter.. Vi dro fra Stavanger til Tananger for å fylle diesel, så derfra ned langs Jæren til Egersund. Så videre til Flekkefjord for første overnatting. Hadde MandalTrægde som mål, men vi var utslitt etter Jæren. Dag 2 gikk vi direkte til Kr.sand, gikk så mye innaskjærs som mulig, ink Spangereid kanalen. Etter Kr.sand tok vi Blindleia (anbefales) og neste stopp var Arendal for middag. Så var det videre opp kysten, vi fikk et helsikes møkkavær med store bølget i hekken fra Arendal til Nevlunghavn hvor vi måtte søke nødhavn. (eneste gangen på turen hvor jeg var alvorlig bekymret) Dag 3 var sjarmøretappe hjem til Nøtterøy.. Enkel og grei rute. Men pass på å gå langt ut fra land langs Jæren, vi gikk nok fot nær land og ble nok utsatt for mer rotesjø enn nødvendig... Og SJEKK drivstofftanker FØR avreise, du vil ikke ha tette filtre og driftstans på veien.. Ta med reservefiltre...Ligger en god hentetråd her inne på samme reiserute, les denne ;-) God tur, lykke til og lag gjerne en hentetråd om turen.. Ps: unngå å fylle drivstoff på Trægde(syd for Mandal), trivelig sted men svinedyr pumpepris.. Redigert 8.Mai.2012 av Neros (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Ta med nok olje til et oljeskift, samt originalt Mercruiser oljefilter. Uoriginale oljefilter har det med å blåse pakningen og derved lekke olje. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 (redigert) Motoren er selvluftende sånn i tilfelle du må skifte Diesel filter :-) Mvh Bavaria32sport Redigert 8.Mai.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Fusebox Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Seilas fra Tananger til Lista er ca 5 timer ved 18-19 knop. Tok denne turen i mars i år. Da hadde vi nydelig vær, og fredelig sjø. Om du skal ta denne turen på to dager, vil jeg anbefale deg å rekke Kristiansand eller helst Grimstad første dagen. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 (redigert) Må bare henge meg på det Neros sier. Ta med nok og litt til med diesel filter. To av fem ganger har jeg hatt trøbbel med tette filtre på hentetur fra vestlandet. Den ene gangen måtte vi ty til redningsselskapets tjenester. Motoren var bare gått 240 timer, men forrige eier hadde nok bunkret et sted med mye "ureinheter" i dieselen. Altså viktig med fin og grovfilter. ( sjekk også reimene på motoren) God tur Redigert 9.Mai.2012 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
LALUNA II Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Bunkringsteder med billig diesel er Egersund ,Flekkerøy Tank ,Bibben Grimstad Fra Stavanger -Tananger ut RUNDT bøyen på Jæren Rev og så sikter du rett mot rett utenfor Eigerøya(Egersund) deretter Lista så Lindesnes Ang.turen nedover hold deg 8-10 nm ut fra land ...roligere strømforhold der samt at får du problemer så har du litt tid på deg Er det urolig sjø så dreier du inn i indre lei etter Lindesnes ..Glem Spangereidkanalen bare omvei ...så forsetter du indre lei i smult farvand og med noen små avbrekk så kan du kjøre skjermet det meste av veien til Lyngør hvis du vil .... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
erlinghm Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Meget interesant lesning - vi er tre som skal kjøre en Windy 32 fra Bergen med start 18. mai. Du starter vel tidlig på morgenen så vi treffes sikkert ikke det første døgnet, men det kan vel hende vi sees på sørlandskysten. Er det fler som planlegger langtur fra Bergen/Stavanger mot Oslo den 18. mai? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Er dere smarte så går dere sammen! da har man jo en ekstra sikkerhetsfaktor! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.