Jump to content

Svindelforsøk på finn.no

HiMi

Recommended Posts

Ville bare gjøre andre brukere av dette forumet obs på at ved salg på finn.no fins det en dellureri. Har selv en snekke ute til salgs nå, der min far fikk en sms med ordlyden: "I'm interested in youre boat on finn.no, what is the price you want for it, you can reach me on marvinshea@hotmail.co.uk". Etter et kjapt søk på nett, viser det seg at man får svar om at prisen er ok, og det betales via paypal, frakt ordner kjøperen, du får betaling på paypal, men disse pengene trekkes så tilbake før du får tilgang på dem. Svindelen består sansynligvis i forskudtering av fraktkostnader, samt bruk av stjålne paypalktoer.

Håper dette er til hjelp for noen andre.

Har svart på mailen at jeg vilha 55.000 for båten da det er ny pantry med mikro og isbitmaskin. Båten er en arendal 23 med en 10 marna. Så blir spennende om han synes prisen er ok, ligger ute for hbo 15 ;)

Fikk svar av en slik jeg også når jeg solgte en meget spessiel bil! var ikke et eneste spørsmål om det tekniske! bare pris og hvor den kunne leveres! da snakker vi om en bil med en pris på ca 100000 over listepris! hehe. En bil kun interessant for entusiast/samler. Det var først sms og så mail der også..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Hehe. Jeg fikk akkurat samme sms fra han godeste marvin i går.. Helt identisk. Jeg gidda ikke å svare en gang.. Prisen står i annonsen om han lurer på det. Men jeg tror ikke han bryr seg;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Hello Friend,

I'm quite satisfied with the condition and price of 55.000 nok. I need to let you know that the shipping agent will be coming for the pick up as soon as the payment has

been complete and approved by PayPal and the shipping agent will be the ones to help me handle all other necessary details to complete the deal when they get to your

home address for the pick up.

So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account for the payment and if NO i will like you to kindly log

on to www.paypal.com and create an account, If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send

me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the

payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company as soon as the Payment is completed.

I can't wait to hear from you..

Thanks and Best Regards.

Så han vil med andre ord gi meg 55 lapper for tresnekka :)

Svar fra meg jhonny.pengelens :

Since it is a wooden boat, I have arranged shipping with the coastal

express, a friend of mine is captain on the one called Rumpegløtt :)

He said that it could be carried on into the swimmingpool, so that the

wood would not dry out during the shipping. I have made myself a

paypal accaunt, but I am not shure how it works yet. So if you give me

a detailed description on how it works it will all work out fine, and

you will get youreself a nice wooden boat at the cost of only 55.000

NOK.

It does aproxemately 30 knots and has all facilities onboard. Hope it

all goes well :)

2012/5/9, Marvin Shea <marvinshea@hotmail.co.uk>:

Fra godeste shea innen kort tid...

Oh i see you are new about all this. You don't have to wait for days before you can start using your PayPal account. As soon as you send me your PayPal email i will make the payment and you will be notify in your email that the payment have been made.Very easy.For example my PayPal email is (marvinshea@hotmail.co.uk), So Send me your PayPal email now so i can pay in.

Forslag om hva som kan gjøres mottas med takk ;)

Neste skritt må vel være at du har funnet hans adresse og at båten er på vei. Du har lagt ved kopi av hans kjøpsbekreftelse og ber ham forskuttere fraktkostnaden direkte til befrakter, de sender egen faktura til mottakeradresse. Så kan du jo håpe at transporten går bra, og at du har spandert forsikring som også vil bli innkreved av befrakter.

En ide kunne kanskje være å si at du allerede har fått forskuddsbetalt av befrakter, og har overlatt innkrevingne av kjøpesummmen overfor kjøper til dem? Så er det opp til deg å utbrodere i neste eposter at du stoler fullt ut på befrakters evne til å innkreve beløpet. De bruker f. eks. Hells AAngels innkrevingsselskap, og du er en god venn av lederen...

Her er det mange muligheter!

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Fikk mail fra Marvingutten i dag, men med nesten samme orlyd om anbefaler at vi bruker paypal likevel. Så da fikk han denne mailen i retur fra jhonny.pengelens

Think you made a misstake? Got the same mail from you twice. As said earlier the boat is on its way, the shippingfirm paid me in advance and will bill you at delivery. I thaugt the boat should be sent to the uk, but the shipping is on its way to AFrica. The firm will get 55.000 nkr from you, since they allways get paid one way or the other. As said earlier they are members of an outlawclub called h.angels and always get paid when they have outstanding money. Enjoy the boat.

Så nåmå det da bli stille fra den fronten ;)

Glimrende scambait, HiMi!! :thumbsup::lol:

Drev det samme for noen år siden, og var senere *scamwarner* på http://www.419eater.com/

Neste trinn må være å skrive til dem at *båten er meget sjelden, og bevaringsverdig*, :pray: så du må legge inn søknad til myndighetene om eksporttillatelse. Du trenger derfor ett bilde av dem + dokumentasjon på at de kan sjøveis reglene. Send dem noen av spørsmålene til prøven via Google-engelsk.

Dette kan bli moro!!! :lol: :lol:

REDIGERT: Så ikke den siste meldingen din HiMi, du kan jo lenke direkte til Hells Ang og be om at de kontaktes heretter i alle spørsmål som har med denne transaksjonen...

Redigert av Magne H (see edit history)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Etter enighet om å sende penger som gift, for at jeg ikke måtte skatte av salg.. Fikk jeg plutselig bekreftelse fra paypal. Fake selvf siden jhonny pengelens ikke har paypal. Fikk selvf 64 å ikke 55.000 siden jeg nå skal overføre penger for frakt, men ikke via paypal, men western union bank :)

Ser ekte ut alt, men jaja, skjønner at folk som ikke er forsiktige blir lurt.. Men ærlig talt kjøpe en snekke som ligger ute for 15.000 men synes 55.000 er rettferdig pris. Men med mikro, isbitmaskin, ovn toppfart på 30 knop osv er det jo bra. Tross alt en meget pen arendal 23 :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...