trulsant Startet 9.Mai.2012 Del på Facebook Startet 9.Mai.2012 Jeg skal bytte fra Jotun Racing til VC17 bunnstoff, og i følge bruksanvisningen så kan en etter sliping, legge på VC17 uten å legge primer imellom, som i tilfelle hater Tar2. Har lest litt rundt på internasjonale forum, og skal gå greit. Er det noen her inne som har erfaring med denne kombinasjonen og har gjort det? Noen problemer, reaksjon eller andre erfaringer? TA Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 Hvis det er pga dette du ønsker å gå over til VC17 så bør du vurdere å fjerne alt bunnstoffet. Om bunnen ikke har flaket av bør du bruke selvpolerende. Teflonen i VC17 har overhodet ingen betydning annet enn i markedsføring, minsker ikke motstanden i vannet. Står endel om dette emnet i linken. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 Om bunnen ikke har flaket av bør du bruke selvpolerende. Kanskje, hvis man er flink nok til å ikke kline på for mye. De fleste ender opp med å gjøre akkurat det, da bygger det seg opp lag på lag som til slutt flaker av. Ville aldri i verden lagt på selvpolerende hvis det var grunnlag for å rulle VC17 eller lignende rett på. Av ren latskap. Kan vel ikke heller se for meg at det er noen ulempe med en helt glatt overflate. Det får man ikke med selvpolerende. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 9.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 Grunnen til flakingen er nok opprinnelig at Antipest'en hadde herdet litt for lenge (24t ca) før jeg hadde på Racing. Har i egen tråd for ett par år siden få en slags "klarhet" i dette. Som korrigerende tiltak for at ca 30% av Racingen flasset av på ene siden av båten etter første sesong med ny båt, pusset jeg dette ned igjen, og la på Vinyl Primer, før nytt bunnstoff... Og etter forrige sesong så har på nytt noe flasset av på noen områder, og jeg er nå lei, og bytter til ett som iallefall ikke er så tykt som Racing blir, så skulle det flasse mer, så blir det ikke slik som linket til i posten over. Hadde det vært som linket til over, hadde jeg nok begynt med malingsfjerner, ny to-komponent osv osv... TA Sitér dette innlegget Link to post
p.aas Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 Kan anbefale Hempel Waterglide istedenfor VC17. Har forsøkt begge i flere sesonger. Det er nesten dobbelt så mye kobber i Waterglide og det har tydligvis en god effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.