Jump to content

Trenger råd fra båtkyndige..

mimmi72

Recommended Posts

Vi kjøpte oss en Skibsplast 655 for en liten stund siden. Satt den på vannet og alt så fint ut..

Plutselig viste det seg at den ene gummibelgen som sitter rundt styrevaieren var helt ødelagt, så båten tok inn masse vann. Fikk fikset dette og trodde alt var i orden. Det viste seg dog at det allikevel ikke er helt tett, for etter hver tur så er det en god del vann som må lenses ut..

Uansett - båten tar mest sannsynlig inn vann et sted. For hver gang vi kommer til båten så ligger den lavere og lavere i vannet. Det er mest bak den blir lavere, så den er veldig baktung..

Vi skal ta båten opp av vannet i dag, men vi er ikke så særlig båtkyndige sånn tekniskt osv. så vi lurer på om det er noe spes vi skal se etter?

Nå vi tar opp båten så tenkte vi at vi skulle se om det renner vann ut et eller annet sted..

Det er rart om det kommer inn store mengder vann bare igjennom belgen for styring og kabler, om det er påhengerverson! Dette hullet er nok ikke mange mm2. Dette er jo enkelt å tette , men jeg tror kansje du har lekasje en annen plass.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Dere får se nøye over skroget etter evt. skader. Jeg vet ikke hvordan skipsplasten er bygget opp, men det kan gjerne være langt fremme den tar inn vann. Normalt sett vill uansett vannet finne veien bakover og samle seg helt bak. Dersom båten deres har bunnplugg kan det jo være greit å sjekke at denne er tett (hel O-ring).

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Dette er vel enkelt. Når du løfter båten/sveiever båten opp fra vannet se hvor det renner ut, sørg for at det er vann der det pleier og være vann når du har hatt vann i båten din. Tror vel dette vil kunne indikere hvor du har lekkasje. Bare et enkelt forslag.

Ja, det var det vi tenkte å gjøre..

Når jeg tenker meg om.. har det ikke vært problem med lekasjer på vindskjermene på disse? mulig det er bare på dem gamle? som sakt lekasjen kan være fremme selv om det havner i hekken. Det har vel mere med vinkelen i skroget å gjøre. er det lekasje mellom innerliner/skrog /overbygg vil det jo havne inni skroget

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...