mimmi72 Startet 10.Mai.2012 Del på Facebook Startet 10.Mai.2012 Vi kjøpte oss en Skibsplast 655 for en liten stund siden. Satt den på vannet og alt så fint ut.. Plutselig viste det seg at den ene gummibelgen som sitter rundt styrevaieren var helt ødelagt, så båten tok inn masse vann. Fikk fikset dette og trodde alt var i orden. Det viste seg dog at det allikevel ikke er helt tett, for etter hver tur så er det en god del vann som må lenses ut.. Uansett - båten tar mest sannsynlig inn vann et sted. For hver gang vi kommer til båten så ligger den lavere og lavere i vannet. Det er mest bak den blir lavere, så den er veldig baktung.. Vi skal ta båten opp av vannet i dag, men vi er ikke så særlig båtkyndige sånn tekniskt osv. så vi lurer på om det er noe spes vi skal se etter? Nå vi tar opp båten så tenkte vi at vi skulle se om det renner vann ut et eller annet sted.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Det er rart om det kommer inn store mengder vann bare igjennom belgen for styring og kabler, om det er påhengerverson! Dette hullet er nok ikke mange mm2. Dette er jo enkelt å tette , men jeg tror kansje du har lekasje en annen plass. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
mimmi72 Svart 10.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Ja.. Tror ikke det er gjennom belgen. nå skal den være helt tett. men er det noen andre steder som typisk tar inn vann? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Dere får se nøye over skroget etter evt. skader. Jeg vet ikke hvordan skipsplasten er bygget opp, men det kan gjerne være langt fremme den tar inn vann. Normalt sett vill uansett vannet finne veien bakover og samle seg helt bak. Dersom båten deres har bunnplugg kan det jo være greit å sjekke at denne er tett (hel O-ring). Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
hanto1 Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Smak på vannet så finner du ut om det kommer ovenifra eller nedenifra.. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Dette er vel enkelt. Når du løfter båten/sveiever båten opp fra vannet se hvor det renner ut, sørg for at det er vann der det pleier og være vann når du har hatt vann i båten din. Tror vel dette vil kunne indikere hvor du har lekkasje. Bare et enkelt forslag. Sitér dette innlegget Link to post
mimmi72 Svart 10.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Dette er vel enkelt. Når du løfter båten/sveiever båten opp fra vannet se hvor det renner ut, sørg for at det er vann der det pleier og være vann når du har hatt vann i båten din. Tror vel dette vil kunne indikere hvor du har lekkasje. Bare et enkelt forslag. Ja, det var det vi tenkte å gjøre.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Når jeg tenker meg om.. har det ikke vært problem med lekasjer på vindskjermene på disse? mulig det er bare på dem gamle? som sakt lekasjen kan være fremme selv om det havner i hekken. Det har vel mere med vinkelen i skroget å gjøre. er det lekasje mellom innerliner/skrog /overbygg vil det jo havne inni skroget Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
hanto1 Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 kommer vannet ovenifra renner det ikke ut om båten vinsjes på land.. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Som nevnt tidligere, smak på vannet. Er det salt, kommer det nedenfra, er det usalt kommer det fra oven;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
quantumduck Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Ikke vet jeg, men dette er det kanskje selger som skal finne ut av, og ikke du? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Og der kom den! Ja last nå selger for alt mellom himmel og jord. Som kjent er jo selger av enhver båt allmektig og allvitende om absolutt alt som måtte skje i fremtiden Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Falig å selge noe vet du. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 I skrogsammenføyningen (bak fenderlist) er der jo en veldig "kjent" plass for vannlekkasjer. Har hatt det selv, og det er faktisk ganske mye vann som kan komme den veien når det regner eller under spyling etc. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 Og der kom den! Ja, og hvorfor skulle det ikke det? Hadde jeg kjøpt en båt som tok inn store mengder vann ville jeg nesten være fristet til å kalle det en mangel. Men dette kommer jo an på en mengde forhold som vi ikke har oversikt over. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.