John_Kr Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Jeg skal bytte ut håndpumper med en elektrisk pumpe. Har sett litt i kataloger og funnet ut at en slik smal pumpe passer utmerket i min båt. Hvor får jeg kjøpt en slik pumpe? http://www.whale.ltd.uk/marine/product_list/8/55/ http://www.chandlery.net/products/012101.html Quote Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Suzuki Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 (edited) WATSKI & MARITIM har iallefall denne. Jeg kjøpte min på Malfix i Oslo, det vel mer tilfeldig om jeg ikke husker feil.. PS - på disse er selve inntakshuset dreibart. Tettes mot impellerhuset med en o ring, og er "klemt" innpå. Selfølgelig helt ubrukelig. Finn ut hvordan pumpe skal monteres, rengjør ( O-ringen er satt inn med fett ) matt ned med litt stålull eller slipepapir, og lim fast med epoxy. Så slipper du at dette dettter fra hverandre hele tiden.. Suzuki Edited January 20, 2005 by Suzuki (see edit history) Quote No boat needed.. Link to post
GOE Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Ser at Watski fører denne type pumpe. Er det en Watski forhandler i din nærhet vil jeg tro at de har den eller i alle fall skaffer. Quote Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Skipper Worse Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Jeg har denne pumpen i min Viksund 27 Columbi. Funker 100% uten å limes og ikke detter den av heller ... Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Suzuki Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Jeg har denne pumpen i min Viksund 27 Columbi. Funker 100% uten å limes og ikke detter den av heller ... Sikkert noe rart med utgaven min da eller montøren, men det snakker jeg lavt om Kikket på en maken på en annen sjappe, også der satt intakssilen ganske så løst.. Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Janoho Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 sendt deg IM, har en slik liggende ubrukt. mvh JOH Quote Link to post
John_Kr Posted January 20, 2005 Author Share Posted January 20, 2005 Takker for tipsene. Trur jeg velger en slik pumpe, om jeg velger 360 eller 500 skulle være det samme. Den originale håndpumpen i båt er sprukket sundt, begge slangetilkoblingsstussene er sprukket av. Dette oppdaget jeg her om dagen og denne feilen legger seg inn i den lange listen av feil og mangler. Quote Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.