Solholt 2 Startet 11.Mai.2012 Del på Facebook Startet 11.Mai.2012 Hei! Selve festingen av propellen er jo grei, men løsningen med låseskiven er litt uklart for meg. Er det noen med erfaring som kan hjelpe meg, evt med bilder... Vill nødig miste denne messingskatten.... Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 11.Mai.2012 Del på Facebook Svart 11.Mai.2012 Et bilde av skatten din ville vært til hjelp... Sitér dette innlegget Link to post
Solholt 2 Svart 11.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2012 Jeg kan få tatt bilde imorgen, er på reise i da... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.Mai.2012 Del på Facebook Svart 11.Mai.2012 Har du en slik. skal den platebiten som er knelt i 90 grader inn i kilesporet til propellen. Etter at propell mutteren er trekt til bøyer opp du skiven 90 grader inntil en av sidene til propell mutteren med flatsiden av en meisen med et par lette slag med hammeren. http://www.maritim.no/motor-styring/propell-og-akselutstyr/propell-mutter-kile/laseskive-for-propellmutter-25mm Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
LM 605 Svart 11.Mai.2012 Del på Facebook Svart 11.Mai.2012 Hvor mye kraft skal mutteren(messing) egentlig trekkes til med på akselen.(25)mm med en vanlig fastnøkkel? Det er jo vanskelig å bruke en moment-nøkkel på slike muttere,så det blir vel stort sett på" gefylen". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.