Fausken Startet 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2012 Er på tide å skifte clutchen på sabben min, og lurte på om det er nokon her som har gjort det før? eg lurte på om ein må av med heile giret for å klare det eller om du klarer det gjennom innspeksjonsluka? Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Går ut fra at du har vribart propellanlegg. Motoren må løftes opp i akterkant for å nå den nederste skruen i koblingshuset og koblingshuset demonteres for å skifte koblingslameller. Se http://temp.sabb.no/cda/viewfile.aspx?id=72 for bruksanvisning og delebok. Du må ha en stor rørpipe for å løse styreakselmutteren for å få demontert koblingen. Etter montering av kobling med ny friksjonsplate brukes følekniv for å kontrollere oppretting av kobling. Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 11.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 ok, men klarer du å få av giret uten å måtte ta av akslingen? er det nok å bare løyse akslingen fra flensen på giret å sku den litt til sides slik en klarer å drage av giret? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Mener at på min 22 som jeg hadde engang i tiden så strammet jeg clutchen da den begynte å slure. Men din synger kanskje på siste verset? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Fiks Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Du trenger bare å løse akselflensen og skyve denne så langt akterover som den går. Med reverseringshendel forover er det nok klaring mellom akselflens og motor til å løfte motoren. Motoren må løftes så mye at reverseringshuset kan trekkes ut over propellakselen Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 11.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 ok, da for eg prøve det, ja clutchen har eg stramma fleire gonger nå å der er ikkje meir å gå på nå. går det greit å løfte motoren litt i bakkant? eller er det mykje styr? nok å berre løsne motorfesta å bikke den opp? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.