slåtten Startet 11.Mai.2012 Del på Facebook Startet 11.Mai.2012 (redigert) Fikk byttet belger på drevet 2010. Når båten ble levert holdt den på å gå ned pga lekkasje i gearbelgen. Den ble satt på land og verkstedet ordnet opp. Senere på sommeren røk startmotor, delen ble betalt av verkstedet, skiftet den selv . I fjor røk dynamoen, og det ser ut som om de dekker den. Samme verksted har også hatt vinteropplag på den siste 5 årene. Fikk båten igår, og da lyste ikke ladelampen når tenning ble slått på. Den nye dynamoen lader godt 14,4 på batteriet, men ikke lys i ladelampen. Åpnet dashbordet og sjekket pære, OK. Målte i pæreholder og det kommer ikke spenning frem når tenning slåes på. Begynte å sjekke bak ved dynamoen, men ble da oppmerksom på svært mye korrosjon på nedre del av motor. Mistet helt lysten .til å gå videre med båten. Har dokumentasjon på alt. Har tenkt å rette et skriftlig krav til firmaet og kreve at de dekker det som jeg taper ved salg i forhold til vanlig markedspris. DE har hatt mange anledninger til å ordne opp. Motoren går godt, drevet fungerer greit , men det er det elektriske og korrosjon som er problemet. Hva tror dere? Noen som har vært borte i lignende og evt kjenner noen til rettsavgjørelser. Dette er innfor fristen av 2 år i Lov om Håndverkertjenester. Redigert 11.Mai.2012 av slåtten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 12.Mai.2012 Del på Facebook Svart 12.Mai.2012 Hej. Det er nemmere at hjælpe hvis du fortæller mere om drev, motortype mm. Husk at læse reglerne om posting. De der der for at hjælpe os alle sammen :-) Sitér dette innlegget Link to post
slåtten Svart 12.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2012 Spørsmålet dreide seg ikke om feilretting, men om verkstedets ansvar. Motor er forøvrig mercruiser 1.7 med alpha drev. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.