Jump to content

Erstatning etter lekkasje i forb med belgskift


slåtten

Recommended Posts

Fikk byttet belger på drevet 2010. Når båten ble levert holdt den på å gå ned pga lekkasje i gearbelgen. Den ble satt på land og verkstedet ordnet opp. Senere på sommeren røk startmotor, delen ble betalt av verkstedet, skiftet den selv . I fjor røk dynamoen, og det ser ut som om de dekker den.

Samme verksted har også hatt vinteropplag på den siste 5 årene. Fikk båten igår, og da lyste ikke ladelampen når tenning ble slått på. Den nye dynamoen lader godt 14,4 på batteriet, men ikke lys i ladelampen. Åpnet dashbordet og sjekket pære, OK. Målte i pæreholder og det kommer ikke spenning frem når tenning slåes på.

Begynte å sjekke bak ved dynamoen, men ble da oppmerksom på svært mye korrosjon på nedre del av motor. Mistet helt lysten .til å gå videre med båten. Har dokumentasjon på alt. Har tenkt å rette et skriftlig krav til firmaet og kreve at de dekker det som jeg taper ved salg i forhold til vanlig markedspris. DE har hatt mange anledninger til å ordne opp.

Motoren går godt, drevet fungerer greit , men det er det elektriske og korrosjon som er problemet.

Hva tror dere? Noen som har vært borte i lignende og evt kjenner noen til rettsavgjørelser. Dette er innfor fristen av 2 år i Lov om Håndverkertjenester.

Redigert av slåtten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...