Jump to content

Valg av båtutstyrsbutikk

Frissy

Recommended Posts

Bor i Drammen og skal handle litt av hvert til båten min. Noen forslag om hvilken butikk jeg bør velge. Tenker litt på pris, men mest på kunnskap om bla motor, båtpuss og annet vedlikehold. Jeg er rimelig grønn og ønsker derfor å få gode svar og ikke bare ren tipping fra en "ekstrahjelp". Båten ligger i Bærum så det er fint om de som bor enten i Drammensområdet/Bærum har noen gode forslag.

Bor i Drammen og skal handle litt av hvert til båten min. Noen forslag om hvilken butikk jeg bør velge. Tenker litt på pris, men mest på kunnskap om bla motor, båtpuss og annet vedlikehold. Jeg er rimelig grønn og ønsker derfor å få gode svar og ikke bare ren tipping fra en "ekstrahjelp". Båten ligger i Bærum så det er fint om de som bor enten i Drammensområdet/Bærum har noen gode forslag.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan jo prøve Swang på CCVest (Lysaker). De har mye, men er ikke billige. Hjelpen og kunnskapen der er det heller ingenting å klage på.

Det er også en båtutstyrsavdeling i Maxbo-butikken i kjøpesenteret på Holmen (i den gamle delen, på østsiden av veien). Mindre utvalg enn Swang, men de har en del ting jeg har problemer med å finne ande steder. F.eks. lange snorer til fendere. De har ganske stort utvalg i båtpleieprodukter.

<{POST_SNAPBACK}>

Like i nærheten til kjøpesentret på Holmen har du jo også

J. RØNSDAL A/S

Brusetsvingen 25, Hvalstad

Postadr.: Postboks 21, 1360 Nesbru

Telefon: 66 84 52 40

Telefax: 66 98 24 60

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Tenker litt på pris, men mest på kunnskap om bla motor, båtpuss og annet vedlikehold. Jeg er rimelig grønn og ønsker derfor å få gode svar og ikke bare ren tipping fra en "ekstrahjelp".

<{POST_SNAPBACK}>

De beste rådene får du jo her på forumet!! Da får du også ofte mere nyanserte råd. ( og det er ingen som hugger av deg hånda om spørsmålet er lett for mange)

Mange av de i butikkene har bare gått på kurs, uten egen erfaring. ( iallefall på en del områder )

mvh

Barsk II :sailing::flag:

Spørs jo selvsagt hva du skal ha da . Men skal du kjøre et stykke ,eks Maritim i Arendal så ring og sjekk alt før du kjører . Det gjelder mange butikker har jeg surt fått mærka . Men det er mange bra internett butikker da , skal ha div jeg også når jeg for lov av høvdingen .Ser på baupropell , ligger på ca 14.000 lapper , men hos www.nordwest.no koster den ca 6.500- og daviter enkle men ok koster 3500 hos seatronic og 2300 hos Nordwest .Det er mye penger og spare vis man leiter litt rundt om .Ganske utrulig store prisforskjeller da , når du ser på di eks her nå . Ser foresten noen nevner seasea ,skal ikke si noe stykt om dem jeg ,men sjekk prisen først et godt tips det lønner seg ..........

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Min erfaring at det ofte er noen kroner å spare ved å handle hos han på Merket som nå har flytta til det gamle seilloftet til Petter Høeg. Utvalget er ikke så stort som på Holmen, Rudsletta eller hos Swang, men han skaffer det meste på få dager. Han selger duppeditter fra Watski katalogen billigere enn både Bakken og disse andre jeg har nevnt. Ellers tror jeg biltema åpner ny butikk i Mjøndalen snart om de ikke allerede er i gang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...