GeirT Startet 12.Mai.2012 Del på Facebook Startet 12.Mai.2012 Driver og monterer ny autopilot. Den nye har drivenhet som er en 1/4 HK elektromotor som driver ratt akslingen via kjede drift. I den forbindelse måtte jeg demonetere eksisterende kjede i ratt pidestallen. Da jeg skulle kople denne til igjen klarte jeg å miste låsesplinten på kjedelåsen og er ikke kar om å finne den igjen. Er det noen som har sett en slik type som bildet viser og kan fortelle hvor slik en kan skaffes fra ? Den var merket 50SS. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
færd Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Det skulle vel være mulig for nærmeste jernvarehandel å skaffe slike Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Dette finner du på enhver mc sjappe eller sykkelsjappe eller Biltema og MC artikler.. Men du trenger å måle dimensjonen først.. Nye kjedelåser koster fra 15-20 kroner og oppover.. Bredden på kjeden leddavstand og tykkelse på kjeden er hva du trenger.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
StåleK Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 (redigert) Eventuelt bare lånt et kjedeverktøy av en sykkelinteresert nabo og satt inn et ledd ( hvis det er "sykkeldimensjon" på kjedet ). Det er mye mer holdbart og lettvint i mine øyne. Men det er vel kanskje litt grovere dimmensjon på det kjedet der? Redigert 13.Mai.2012 av StåleK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 13.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 (redigert) Kjedet er oppgitt i ANSI standard (50) SS er StainlessSteel. De som selges til MC her hjemme er ikke ikke angitt iht ANSI standard. Får rett og slett bare ta med låsen jeg har og se om jeg finner en som er lik/ligner. Geir Redigert 13.Mai.2012 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Janniz Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Hei! Her i Trondheim har vi denne butikken som har kjedelås/kjeder i rustfritt stål: http://www.rekvisitt.no/7.html Ikke sikkert du har en sånn butikk i Sirdal og det hjelper deg vel ikke så mye på en søndag,men ring på til Rekvisitt i morgen så ordner det seg helt sikkert! Lykke til! Mvh Janniz. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 ANSI 50 har en pitch på 5/8" og en bredde på 3/8" dette er vel mulig å oppdrive i vel assortert butikk som selger kjeder.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jens_P Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Tool har kjedelåser i sotimentet sitt. http://tools.no/ Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.