Jump to content

Suzuki dt30c 2t stopper etter 12 sekunder...

bukt

Recommended Posts

Mye som tyder på at den ikke får nok bensin: Enten noe rusk som ligger i forgasseren og stopper når den kommer til nåla, - eller du må åpne lufteskruen på tanken.

Få renset og blåst forgasseren, så skal du se det ordner seg.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Ikke noe forgasserproblem. Får bensin. coiler ok, plugger ok , trottle sensor ok, forgassere ok, oljenivå føler ok, vanntrykkføler ok.

Den startet tvert og går eksakt i 12 sekunder og kutter. Dette kan du gjenta i det uendelige... Kutter alltid etter 12 sekunder.

Hatt problem at den går i nødmodus så man ikke får kjørt den opp i turtall. Byttet ut noen deler nå så gjenstår å finne ut hvilken feil som gjør at motoren kutter eksakt på 12sekunder...

Er en stopp som styres fra hjernen til motoren , finner jeg ut hvilke feil som gjør at motoren oppfører seg slik så hadde problemet vært løst...

Har byttet tps sensoren... Kjøpte meg manualen og lest litt... Motoren setter fortenning automatisk til 5grader i 3sec ved varm motor og 15 sec på kald motor før den går til normal innstilling... Når den går til normal stopper min. Den ligger også inne med "rev limit" (nødmodus) som gjør at den ikke går noe serlig over 2000 omdr og futtet er ute av den fra tomgang og opp dit...

Problemet mitt er at alle sensorene er bra og tps er ny så sliter litt... Mulig cdi har klikket... Tidligere kom og gikk problemet litt mens den gikk helt i dvale i slutten av juli i fjor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...