bukt Startet 13.Mai.2012 Del på Facebook Startet 13.Mai.2012 Har en suzuki dt30c som stopper etter 12 sekunders gange. Startes på nytt og går i 12 sekunder... Lettstartet og går pent men er i en modus som stopper den... Noen som vet hva som kan være feil... Får ikke lastet ned manualn ifra forumet her så ikke lest der.. Sitér dette innlegget Link to post
SIR DAY Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Mye som tyder på at den ikke får nok bensin: Enten noe rusk som ligger i forgasseren og stopper når den kommer til nåla, - eller du må åpne lufteskruen på tanken. Få renset og blåst forgasseren, så skal du se det ordner seg. Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
bukt Svart 13.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Ikke noe forgasserproblem. Får bensin. coiler ok, plugger ok , trottle sensor ok, forgassere ok, oljenivå føler ok, vanntrykkføler ok. Den startet tvert og går eksakt i 12 sekunder og kutter. Dette kan du gjenta i det uendelige... Kutter alltid etter 12 sekunder. Hatt problem at den går i nødmodus så man ikke får kjørt den opp i turtall. Byttet ut noen deler nå så gjenstår å finne ut hvilken feil som gjør at motoren kutter eksakt på 12sekunder... Er en stopp som styres fra hjernen til motoren , finner jeg ut hvilke feil som gjør at motoren oppfører seg slik så hadde problemet vært løst... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Får ikke lastet ned manualn ifra forumet her så ikke lest der.. ta opp dette her så kan vi sikkert finne ut av årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Har vært borti noe lignende. Da var det hull i bensinslangen. (lite) Husk at det kan være hull i slangen inne i tanken også. Ellers er jo dette typisk ved dårlig lufting. Har du prøvd å kjøre med tanklokket av? Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Kanskje samme problem som i denne tråden? https://baatplassen.no/i/topic/90789-1996-suzuki-dt90-stopper-hvert-15-sekund/page__p__1284604#entry1284604 Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Hørtes veldig likt ut ihvertfall. Prøv og kople av TPS`en. Da sveiv ihvertfall min. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 13.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Har byttet tps sensoren... Kjøpte meg manualen og lest litt... Motoren setter fortenning automatisk til 5grader i 3sec ved varm motor og 15 sec på kald motor før den går til normal innstilling... Når den går til normal stopper min. Den ligger også inne med "rev limit" (nødmodus) som gjør at den ikke går noe serlig over 2000 omdr og futtet er ute av den fra tomgang og opp dit... Problemet mitt er at alle sensorene er bra og tps er ny så sliter litt... Mulig cdi har klikket... Tidligere kom og gikk problemet litt mens den gikk helt i dvale i slutten av juli i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Simson Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Kan det være feil på dødmannsknappen? Jeg hadde en Suzuki DT75 som kunne startes og gå noen sekunder uten dødmannsknappen, høres ut som noe lignende skjer her Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.