jespero Startet 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2012 Som angitt så lurer jeg på om det er mulig å bruke 2 komponent primere fra forskjellige produsenter om hverandre? Eks. et lag med jotun, deretter et lag med hempel. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 (redigert) Som angitt så lurer jeg på om det er mulig å bruke 2 komponent primere fra forskjellige produsenter om hverandre? Eks. et lag med jotun, deretter et lag med hempel. Ville tro det, stort sett er det vel samme grunnkomp hos begge. Jeg har brukt Seajet og Jotun om hverandre, dvs hvert sitt strøk. Har også brukt Biltema sammen med Seajet en gang jeg raket opp og Seajet butikken var stengt. Hadde ingen problemer. Sjekk med en farvehandel, de burde vite. Hempel og Jotun sier antakelig at de ikke kan gå god for det. Redigert 13.Mai.2012 av evenR4u (see edit history) Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
jespero Svart 14.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Takk for svar. Jeg håper jeg kan finne en farvehandel som har nok kompetanse til å gi meg et sikkert svar. Hvis noen fler her har prøvd uten å ha opplevd noen problemer, så vil jeg gjerne høre om det. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 (redigert) i teorien skal det gå bra, så lenge den "gamle" er herdet. Primere er i bunn laget for å vere nøytrale og feste seg godt til underlaget. Problemer er helst kjent fra overmaling av gamle 1.komp malinger. da hender det at tynneren løser litt i underlaget, og primeren lukker seg før denne tynneren unnslipper. med påfølgende slipp.Spesielt om 1 komp er tykk. da øker muligheten for "fanget" tynner Redigert 14.Mai.2012 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Mouche Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Sjekk med en farvehandel, de burde vite. Hempel og Jotun sier antakelig at de ikke kan gå god for det. Hvis produsenten ikke kan gå god for det så ville jeg aldri som faghandel tatt sjansen på å gå god for det heller! Tviler dog på om dette er et problem og selv hadde jeg tatt sjansen sannsynligvis dog avhengig av båten mht størrelse, alder osv for det er litt forskjell på om feilen gjøres på en 12 fots jolle som er 30 år gammel og en splitter ny 45 foter til mange millioner! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
jespero Svart 14.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Er en ganske ny 21 fots daycruiser, og jeg hadde håpet at noen var helt sikre, så jeg slapp å eksperimentere selv :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.