Jump to content

Ny innenbords bensinmotor til seilbåt?

pero

Recommended Posts

Jeg har hørt om en som monterte en ny innenbords bensinmotor i en seilbåt. Båten var ca. 26 fot, følgelig var dette en motor på rundt 10 hk. Stusset litt når det ble nevnt bensin, men det skulle visstnok være helt ok, både i forhold til forbruk og spesielt i forhold til pris og vibrasjoner.

Vurderer for tiden et seilbåtprosjekt med en VP MD2A med sprekk i blokka. Originalmotor fra 1972, så det kunne kanskje være på tide å se etter noe nytt.

Er det noen som har erfaringer med slike små bensinmotorer; Pris, vekt, og ikke minst: Hvor kan man få tak i en slik, hvem forhandler dem osv. Alt er interessant.

Pero.

Jeg har hørt om en som monterte en ny innenbords bensinmotor i en seilbåt. Båten var ca. 26 fot, følgelig var dette en motor på rundt 10 hk. Stusset litt når det ble nevnt bensin, men det skulle visstnok være helt ok, både i forhold til forbruk og spesielt i forhold til pris og vibrasjoner.

Vurderer for tiden et seilbåtprosjekt med en VP MD2A med sprekk i blokka. Originalmotor fra 1972, så det kunne kanskje være på tide å se etter noe nytt.

Er det noen som har erfaringer med slike små bensinmotorer; Pris, vekt, og ikke minst: Hvor kan man få tak i en slik, hvem forhandler dem osv. Alt er interessant.

Pero.

<{POST_SNAPBACK}>

Den motorn du tenker på er en modernere version av VP MB2/50S.

hvis du går in på http://www.saildrive280.com/Links.htm så ser du spec. på motorn der. Det er en bedrift i Stockholm som bygger om orginal Honda motorer for dette, og leverer til denne til forhandleren i USA.

Jeg kommer ikke ihåg va den svenske heter, men send ett amil til USA så får du web adresse til dem i Sverige.

Prisen ligger på sirka 50.000.- inklusive motor bedd

Motorn veier rundt 20 kilo.

Utifra min mening så koster denne like mye som en grei diesel. og som bekant varer en diesel lengre, og du har ikke samme eksplosions fare.

Videre så kan man si att en båt med bensin motor har ett lavere andra hands verdi en en med diesel.

Nei hadde jeg vart deg hadde jeg prøvd og finne en renovert diesel og satt inn, siden båten er så pass gammel

Videre så kan man si att en båt med bensin motor har ett lavere andra hands verdi en en med diesel.

<{POST_SNAPBACK}>

Hade en liten snekke engang med en MB10A, otroligt fin liten bensin motor som bare gick o gick

aldrig några problem.........

så skulle jag sälja båten, hade ett bra pris.....sikkert 100 personer som ringde.....men dom fleste sa

- Å e de en bensinare, då vet jag ikke eller jag hör av mig...........

fick tilslut sålt den, båtfolk är veldi konservativa!!

jag var veldi nöjd med motorn, den gick som en klocka....

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...