Jump to content

Treseiler må enten sparkles og males brun på toppen eller selges!

trebåtfrelst

Recommended Posts

Tar imot tips om sparkel og maling.

Er ikke i stand til å eie trebåt men ønsker å få den på vannet i år også.

Orker ikke å gjøre mye med den da jeg har mistet håpet på å klare dette med min tålmodighet. Burde så klart byttet ut noen planker på toppen.

Brukte mye owatrol olje ifjor så det er vel mettet mange steder. Går det da og male over med lakk, eller brunmaling?

035.jpg

Dette er problemet og ønsker bare å male over dette nå. Det er tynne plater i midten.

039.jpg

Jeg må skrape først så klart.

031.jpg

Har også en skade på bakvinduet.

020.jpg

Vinteropplag.

Redigert av trebåtfrelst (see edit history)

LeveL

IKKE MAL !!

Dersom du skal kvitte deg med båten, vil ny eier bli svært takknemlig om du ikke maler, bare lakker. Er enkelt å skrape av lakk og gjøre en grei restaureringsjobb. Maler du den blir det flere ganger mere arbeid.

Skrap av det som er løst. Bland rå linolje og balsamterpentin (billig på Biltema) 50/50 og stryk vått i vått til det slutter å suge. Legg deretter på noen strøk kokt linolje og hiv den på vannet. Ikke optimalt, men den blir ikke verre, og ny eier kan gå rett på grunnarbeidet til høsten.

Redigert av Honduras (see edit history)

Treverket blir da ikke noe bedre av at du maler det brunt! Skrap heller rent, slip litt og behandle det med olje eller lakk. Så ødelegger du i det minste ikke noe for neste eier av båten. Lakk over Owatrol olje går helt fint så lenge du skraper bort det løse først. Vinduet får du en kalesjeskredder til å bytte, det koster deg kun noen hundrelapper. Et par-tre kvelder i båthavna, så er du nok klar for sjøsetting igjen skal du se!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...