Tromsværing Startet 15.Mai.2012 Del på Facebook Startet 15.Mai.2012 Hva kan følgende være dersom ladeluftkjøleren har blitt utsatt for frost gjennom vinteropplaget. Dvs ikke tømt radiatoren for ferskvann (som har vært noe utblandet med glycol) men kanskje ikke nok. Evt ikke tappet for sjøvann. Kan følgende være manglende ladetrykk. Skjønner at det er stor fare for at sjøvann kan komme inn via innsugingsmanifolden. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Sjøvannspumpe vi nok ha høyere trykk en turbo, og vil drukne motor i vann. Vannlåsing med påfølgende havari, stuking av råder og skjev topp. I tilleg vil du kunne få unormal røyk. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Tromsværing Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Huff. Hørtes ikke bra ut . Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Det der er vel ikke akkurat en ønskedrøm Sitér dette innlegget Link to post
eiju Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Hadde dette problemet på en tidligere båt. Motor startet etter sjøsetting, gikk 50 meter og stoppet. Ble vanskeligere for starteren å dra rundt for hver gang ettersom motoren fyltes med vann. Fant tilslutt ut hva som var skjedd, og skiftet innsatsen. Pumpet ut vann og olje, fylte på ny olje, Startet som ett skudd. Skiftet olje igjen etter en time. Så har båten gått feilfritt i 10 år siden, med flere eiere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.