Våtbåt Startet 15.Mai.2012 Del på Facebook Startet 15.Mai.2012 Hei, drevet mitt er lakkert - ser bra ut. Men jeg vil helst slippe all groe og derfor tror jeg det er best å spraye på litt bunnstoff. Vil bunnstoffet slippe/dette av hvis man ikke primer først?! Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Hei igjen, mye prosjekter nå ser jeg. Tror jeg ville prøvd noe annet først. Drevet ditt kommer ikke til å se bra ut etter du begynner med bunnstoff (min mening). Bygger på seg lag med lag, da dette er en prosess du må gjøre hvert år. Mange andre ting som er utprøvd på drev her på båtplassen med vekslende hel, ta ett søk så ser du. Strengt tatt er det nok å bare matte ned med fint slipepapir før man sprayer på drev/bunnstoffet, står greit beskrevet på boksen. Men hadde jeg hatt ett nymalt drev, ville jeg nok prøvd søkt etter noen alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Drevet ser pent ut mens den henger i båtkrana og skal ut i vannet, men etter noen mnd i vann så er historien noe helt annet. Er ikke verdt det å bruke så mye tid på groe-skraping? Kan sikkert kjøpe en drevhette til 2000,- Men finnes det egentlig så mange andre reelle alternativer? Jeg skulle egentlig ikke ha noen prosjekter - bare få båten tilbake og vaske og polere. Skal fortelle mer senere om motorleveransen. Er ikke helt i mål der gitt. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Jeg har stoffet den delen av påhengeren som er i vann, etter at jeg første sesong med båten ikke hadde gjort det. Det var forskjell... Jeg sprayet på Jotun sin primer etter å ha mattet ned og avfettet med isopropanol, og deretter drevsprayen til Jotun. Resultat, knapt noen groe, og ingen flassing. Men siden det er selvpolerende, så tar jeg ikke noe nytt lag i år, så får vi se hvordan det går...! TA Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Trulsant: Det er det jeg også tenker å gjøre. Men hva gjorde du med propellen? Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 For min del er det kun festet på påhengeren som er i vann når den er tiltet opp, laveste punkt på selve motoren er 5cm over vannflaten, så er ikke noen problemstilling for min del... Men er vel 1000 diskusjonerpå forumet her om alt fra bunnstoff, roundup eller tusj for folde groe borte fra propellen. Jeg polerer bare stålpropellen før utsetting, så den er blank og fin! TA Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.