Flekkerøy Startet 15.Mai.2012 Del på Facebook Startet 15.Mai.2012 Jeg fikk beskjed fra to verksteder at jeg bare burde bytte min eldgamle, saltvannskjølte Volvo Penta MD2. Den gikk så raskt varm at jeg nesten ikke fikk brukt den hele forrige sommer. Så leser jeg et innlegg her på Båtplassen at det gikk an å kjøpe Systemrens som inneholder fosforsyre. Jeg gjorde akkurat som det ble sagt - gikk til Biltema og kjøpte en billig 12V vannpumpe. I tillegg kjøpte jeg 2 slanger. Deretter fant jeg ut hvor de solgte systemrens fra Rasmussen Engros AS (http://www.rasmussen-engros.no/system-rens). Nå tok jeg ut impelleren slik at rensevannet kan sirkulere uten at motoren er i gang. Det står at man bare skal bruke rensemidlet i et par dager, men jeg kjørte pumpen en liten stund hver dag i 1 uke. Vannet som kom ut, ble ganske brun-skittent av rust etter hvert, og det tok jeg som et godt tegn. Da jeg skulle foreta prøveturen, viste deg seg at kjølingen var perfekt - jeg kjørte på full kraft og temperaturen holdt seg nøyaktig der den skulle. Jeg takker for tipset her på Båtplassen - jeg kommer nok til å kjøre en slik rens en gang hvert 2. eller 3. år - så får vi se hvor lenge motoren holder. Hilsen Sigurd Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.