Jump to content

ferskvannslekkasje Yamarin 4730

jerognal

Recommended Posts

Kjøpte meg en 4730 med fastrustet motor i fjor høst som eg har overhalt i vinter. Men etter helgas vanvittige regnvær her i Bergen var den dobble bunnen smikkfull av ferskvann. Mistenker stuerommet i dørken, men er det andre med erfaring på dette problemet? Her snakker vi jo en voldsom lekkasje. Flere hundre liter i bunnen.

Redigert av jerognal (see edit history)

Sjekk slange og koblinger på selvlensingen, fikk litt vann i kjøln på min hansvik 485 i fjor, bytta alle slanger og koblinger i år

samt remonterte skrog gjennomføringene i ny fugemasse. Problem løst. var ikke snakk om mange hundre liter men det kom fort inn 10-15 liter når

det regnet og stengekrana var åpen Du har vel nugle bak i båten så du slipper å øse?

Svart (redigert)

Har trolig funnet lekkasjen. Luken i dørken er skjev etter tråkking og buer sånn at pakning ikke tetter. I dag var stuerommet mye vann i igjen men intet i skroget.

Virker som det ikke er tett mellom stuerom og dobbeltbunn. tror løsningen blir å få laget en ny luke i rustfritt stål som tåler at en går på den uten at den blir skjev.

Redigert av jerognal (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...