jerognal Startet 15.Mai.2012 Del på Facebook Startet 15.Mai.2012 (redigert) Kjøpte meg en 4730 med fastrustet motor i fjor høst som eg har overhalt i vinter. Men etter helgas vanvittige regnvær her i Bergen var den dobble bunnen smikkfull av ferskvann. Mistenker stuerommet i dørken, men er det andre med erfaring på dette problemet? Her snakker vi jo en voldsom lekkasje. Flere hundre liter i bunnen. Redigert 15.Mai.2012 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Det må da virkelig være en voldsom lekkasje hvis du har flere hundre liter vann i dobbeltskroget på en Yamarin 4730 !!. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Som sagt det har regnet noe jævlig og hele dobbeltbunnen var full av vann. Auste i 2 timer... puh... Sitér dette innlegget Link to post
485 sport Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Sjekk slange og koblinger på selvlensingen, fikk litt vann i kjøln på min hansvik 485 i fjor, bytta alle slanger og koblinger i år samt remonterte skrog gjennomføringene i ny fugemasse. Problem løst. var ikke snakk om mange hundre liter men det kom fort inn 10-15 liter når det regnet og stengekrana var åpen Du har vel nugle bak i båten så du slipper å øse? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Joa er tappeplugg bak i hekken men den egner seg ikke for åpning når båten ligger på sjøen.... Skal sjekke gjennomføring ved stengekranen... Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 18.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2012 (redigert) Har trolig funnet lekkasjen. Luken i dørken er skjev etter tråkking og buer sånn at pakning ikke tetter. I dag var stuerommet mye vann i igjen men intet i skroget. Virker som det ikke er tett mellom stuerom og dobbeltbunn. tror løsningen blir å få laget en ny luke i rustfritt stål som tåler at en går på den uten at den blir skjev. Redigert 18.Mai.2012 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.