Jump to content

Garmin GPS 12 vs EAGLE Explorer?


@llan

Recommended Posts

Hei!

 

Har kjøpt "ny" båt for sesongen, In Lander 27 :yesnod:. I denne båten følger det med en EAGLE Explorer. I den "gamle" båten (Sandvik 28) som vi skal selge står det en Garmin GPS 12. Har ikke fått hentet den nye GPS'en og lurer derfor på hvilken av disse som er "best"? Begge er 12 kanalers hånholdte GPS'er og ser ganske like ut.

Har koblet Garmin GPS'en til en bærbar PC med C-map og det har funket glimrende etter oppgradering av programvaren på GPS'en. Det eneste jeg savner er større display for å vise "motorvei funksjonen" som er en beste måten å holde "stø" kurs når det er mye sjø. Har vurdert om jeg skal prøve å lage et program som kan vise dette i et skalerbart vindu på PC'en

Ser at Eagle har laget et grensesnitt for å lage egne program som kan lastes ned gratis. Har ikke sett tilsvarende hos Garmin. Noen som har erfaring med dette.......?

mvh Allan

Link to post
Share on other sites

Garmin er en mye mer utbredt GPS enn Eagle. Før du begynner å lage din egen software ville jeg først se hva som finnes av freeware på nettet. Mye av det som er laget for f. eks. Garmin GPS 45 vil også virke på din GPS 12. Ellers er det vel egentlig en smaks-sak hvilken GPS som er "best".

Er helt enig med deg at "motorvei funksjonen" er veldig grei å bruke når du er ute i høy sjø. Knotte på kartplotter med ene hånden mens en skal styre og holde seg fast med den andre er til å bli rimelig svett i pannen av.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...