Jump to content

Behandle trelister på plastbåt

kjetillunde

Recommended Posts

du høres virkelig ikke ut som en båttype visst du ikke engang er nevenyttig nok til og behandle litt treverk!

"Båttype"?? Hva er det for et svar!?

Skal dette være et forum hvor man kan høste lærdom og erfaringer eller skal det være forbeholdt bedrevitere og kverulanter?!

Slike kommentarer er unødvendige og til ingen nytte!

"Båttype"?? Hva er det for et svar!?

Skal dette være et forum hvor man kan høste lærdom og erfaringer eller skal det være forbeholdt bedrevitere og kverulanter?!

Slike kommentarer er unødvendige og til ingen nytte!

men visst du ikke er villig til engang og olje litt treverk går det rimelig dårlig med deg, bare for å sitere visst du ikke orker og olje to striper med treverk engang kommer båten din til å synke før neste sesong......... :headbang:

Jeg planlegger å feste to stangholdere på hver side av båten og vil forsterke med trelister til ripa. Sjekket teak men det var så dyrt så jeg tenker jeg bruker planker som ligger på hytta. Jeg trenger tips til hvordan behandle plankebitene jeg bruker.

Kjøp deg impregnerte plankebiter så slipper du å tenke på det vettu!!!

Jeg var ute ved hytta å tok noen bilder av båten min. Fant ut at det ikke var plass til så store lister på undersiden av ripa. Jeg fant en tynn list i boden, men lurer på om den vil sprekke dersom jeg borer en skrue gjennom? Hva tror dere? (Hensikten er altså for å forsterke feste til stangholdere) Og bør jeg behandle den med noe? Den er sannsynligvis impregnert...

bild1.jpg

bilde1531.jpg

bilde1561.jpg

Redigert av kjetillunde (see edit history)

Det ser ut som en vanlig furulist. Den kommer ikke til å bli nevneverdig synlig. Slip litt i gelcoaten der den skal festes, klin på med tec-7 mellom gelcoaten og lista og lim den fast (Tec-7: en type siliconlim, fåes i alle butikker som selger byggevarer) Sett det i spenn med noen tvinger. når det er herdet maler du over det med en epoxymaling. Vil sannsynligvis holde i årevis.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Det ser ut som en vanlig furulist. Den kommer ikke til å bli nevneverdig synlig. Slip litt i gelcoaten der den skal festes, klin på med tec-7 mellom gelcoaten og lista og lim den fast (Tec-7: en type siliconlim, fåes i alle butikker som selger byggevarer) Sett det i spenn med noen tvinger. når det er herdet maler du over det med en epoxymaling. Vil sannsynligvis holde i årevis.

Takk for svar! :) Hvaslags epoxymaling? Har du en link?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...