Stein-Erik Startet 19.Mai.2012 Del på Facebook Startet 19.Mai.2012 Hei! Noen som har fått denne til å fungere? Appen på iPhone sender data- den melder Success, message sent hele tiden. Har logget på og lagt inn MMSI og alt annet den ber om. Men båten min vises ikke i Marinetraffic appen eller på Marinetraffic sine nettsider. Noen som har tips? Har sendt dem en mail, men ikke fått svar. SE Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Dette fungerer helt fint hos meg. Har benyttet dette noen turer nå for moro skyld. Jeg har hatt problemer med å laste opp bilder av båten. Jeg gjør det på marinetraffic.com, men når jeg prøver på det kommer det "upload failed" Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
dacapo Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Dette fungerer fint hos meg også - tar litt tid før jeg dukker opp i Marinetraffic.com Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Tjek din antenne. Jeg dukkede ikke op før jeg fik en bedre antenne installeret. Læg dig evt ved siden af en båd, du kan se på MarineTraffic så du er sikker på at der overhovedet er dækning der hvor du er. Og kald evt. en båd med ais op via vhf'en og hør om de kan se dig. Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Tjek din antenne. Læg dig evt ved siden af en båd, du kan se på MarineTraffic så du er sikker på at der overhovedet er dækning der hvor du er. Dette er ikke en vanlig AIS, men en mobil-app. Hvor nyttig denne er kan nok være en annen diskusjon, siden man ikke dukker opp på vanlige AIS-mottagere. Vi blir kun synlige på marinetraffic sine sider på nettet og på app'en... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
-morten- Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Hei jeg har også lagt til appen! har ikke dukket opp enda på AIS`en nei.. står status finding position! tar vel kansje lit tid etter man har logga inn. Arneolav: har du fått til å laste inn bilder da? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
@ArneO Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Arneolav: har du fått til å laste inn bilder da? Jeg fikk lasta inn bilder etter hvert. Vet ikke helt hva jeg gjorde galt. I tillegg ser jeg at det er en kar i Risør som har tatt bilde av båten og lastet opp... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
-morten- Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 ok får vel forske lit pådet! Tar det lang tid etter du har registrert deg og lagt inn data før man dukker opp på AIS marinetraffic da? må man være i bevegelse? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
@ArneO Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Synes ikke det har tatt veldig lang tid... Skal prøve her, selv om jeg ikke er i båten, så sitter jeg på kaikanten når jeg er på kontoret, så det ser ikke helt gale ut allikevel. Satte den i gang nå..... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
-morten- Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 hehe er på kontoret jeg også, men veldig nært sjøen! hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
@ArneO Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Det gikk bare et par minutter før jeg ser den på marinetraffic-appen (riktignok ganske unøyaktig posisjon, men.... ) Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
-morten- Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Kan hende det er lit tykke murvegger her, så får vel bare ha lit tolmodighet og prøve det ut hjemme Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LM 9725 Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 (redigert) Kan hende det er lit tykke murvegger her, så får vel bare ha lit tolmodighet og prøve det ut hjemme Har du dekning på telefonen så har du forbindelse; det er en ren nettverksbasert applikasjon som sender posisjon av telefonen over nettforbindelsen. Den har ingen ting egentlig med AIS og VHF direkte å gjøre, men er en helt grei måte å få båten sin inn i det nettbaserte kartet til marinetraffic (og hverken mer eller mindre). Og så lenge telefonen har både en bestemt posisjon og nettforbindelse så virker det. Men mulig det kan ta litt tid og særlig hvis man er i ro. Ekte AIS sender jo med 3-5minutt intervall minimum for båter til ankers. Og er ikke noe som helst krav om å være på sjøen, marinetraffic har plottet meg både til lands og vanns med den applikasjonen. Redigert 10.August.2012 av LM 9725 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 (redigert) Vet at dette er en app bare for morro skyld ja! lit artti at andre kan se deg på det nettverksbaserte AIS uansett. Det står fremdeles status: finding location.. Redigert 10.August.2012 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Akora Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Det viktigste er vel uansett om du vises hos andre båter? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Høvding dette er bare en morro app for mobil og Ipad. Har ingen ting med AIS å gjøre, bare at man vises på den nettbasserte AIS marinetraffic. Jeg kommer nok til å skaffe meg AIS B når jeg kjøper større båt Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Dønna Svart 15.Mars.2013 Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 Hei! Noen som vet hvordan man får lastet opp bilder på marine traffic?? Får bare "Upload failed" når jeg skal legge inn bilder av båten :( Er det andre plasser man kan laste opp bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Mox1 Svart 16.Mars.2013 Del på Facebook Svart 16.Mars.2013 Hadde samme problemet, det var metadata på jpg-fila som lagde krøll, noe copyright-greier som telefonen hadde lagt til. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 Da er det min tur til å slite med mAis. Det står at marinetraffic.com kan opprette en vessel ID..... Får ikke til dette jeg..... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 Det er et eget MMSI nummer om du ikke har et nummer å legge inn fra tidligere (vhf). Opprettes på marinetraffic ved å følge linken fra appen. Du må lage deg en brukerkonto også. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
DieselDahl Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 (redigert) Ja, jeg har ikke VHF enda jeg da. Den linken på appen sliter jeg med å finne... Har brukerkonto. Redigert 26.Mars.2014 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 (redigert) I mAIS gå til: innstillinger - MMSI - "no mmsi?" Og trykk på "register" Du må også logge deg inn med kontoopplysningene dine på MT i feltet over MMSI i innstillinger :-) Redigert 26.Mars.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
DieselDahl Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 Da åpner det vanlige bildet i marinetraffic med en beskjed øverst om at "you need to log in" men jeg er pålogget.... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 Er du pålogget i mais appen? Feltet over mmsi? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
DieselDahl Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 Ja, og jeg får status succeed når jeg starter sendingen men får på Mail beskjed om invalid ettelerannet.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.