Jump to content

mAIS fra Marinetraffic. Sender data, men vises ikke på kartet

Stein-Erik

Recommended Posts

Hei!

Noen som har fått denne til å fungere? Appen på iPhone sender data- den melder Success, message sent hele tiden. Har logget på og lagt inn MMSI og alt annet den ber om. Men båten min vises ikke i Marinetraffic appen eller på Marinetraffic sine nettsider.

Noen som har tips? Har sendt dem en mail, men ikke fått svar.

SE

• 3 uker senere...

Tjek din antenne. Læg dig evt ved siden af en båd, du kan se på MarineTraffic så du er sikker på at der overhovedet er dækning der hvor du er.

Dette er ikke en vanlig AIS, men en mobil-app.

Hvor nyttig denne er kan nok være en annen diskusjon, siden man ikke dukker opp på vanlige AIS-mottagere. Vi blir kun synlige på marinetraffic sine sider på nettet og på app'en...

• 2 måneder senere...

Kan hende det er lit tykke murvegger her, så får vel bare ha lit tolmodighet og prøve det ut hjemme

Har du dekning på telefonen så har du forbindelse; det er en ren nettverksbasert applikasjon som sender posisjon av telefonen over nettforbindelsen. Den har ingen ting egentlig med AIS og VHF direkte å gjøre, men er en helt grei måte å få båten sin inn i det nettbaserte kartet til marinetraffic (og hverken mer eller mindre).

Og så lenge telefonen har både en bestemt posisjon og nettforbindelse så virker det. Men mulig det kan ta litt tid og særlig hvis man er i ro. Ekte AIS sender jo med 3-5minutt intervall minimum for båter til ankers. Og er ikke noe som helst krav om å være på sjøen, marinetraffic har plottet meg både til lands og vanns med den applikasjonen.

Redigert av LM 9725 (see edit history)

Høvding dette er bare en morro app for mobil og Ipad. Har ingen ting med AIS å gjøre, bare at man vises på den nettbasserte AIS marinetraffic. Jeg kommer nok til å skaffe meg AIS B når jeg kjøper større båt

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 7 måneder senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...