Jump to content

Termostat til Odelco skilletransformator defekt -erstatning?


MajorAndy

Recommended Posts

På bådturen her i weekenden kom der en tydelig og generede støj fra servicerummet. Det viste sig at være fra den galvaniske skilletransformator hvor blæseren kørte hele tiden. Ifølge manualen skal den starte ved 70 grader men nu gik den hele tiden og støjede ret generede.

 

En mail til Odelco bekræftede min mistanke om at det var den termostat, der styrer blæseren som er defekt. Odelco anbefalede at koble blæseren fra hvis jeg holder belastningen under 3000 watt.

 

Men det er ret enkelt at montere en ny termostat kan jeg se. Det jeg mangler er en lille termostat, der kan programmeres til at tænde for 220 volt når tempen kommer over 70 grader. Det virker ikke som noget meget vanskeligt at lave men jeg finder ikke noget på nettet. Er der nogen der har godt tips om hvor jeg finder en sådan dings?

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...