TMS Startet 20.Mai.2012 Del på Facebook Startet 20.Mai.2012 Hei, En kompis planlegger å ta med seg en ATV på dekket på seilbåt i sommer. Ideen er å vinsje den opp og binde den fast. Den veier ca 300kg og båten er 50 fot. Idioti eller kult ? Sitér dette innlegget TMS Link to post
Bernt Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 Det første !!! Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Stella Polaris Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 Friheten til å velge egne løsninger om det ikke generer andre er viktig. Det får bli hans greie, - min er det ikke. Trenden på landjorda er jo garasje til cab'en bak i bobilen, eh, jeg mener bussen Mvh Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 Jeg tenker at han bør ha solide fester på dekk. Om det er idioti eller ikke syns jeg er uvesenlig. Er ikke sikker på om ATVen er så glad i saltvann Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 (redigert) Tviler som Bitteliten på om ATVen er så veldig glad i saltvann. Hadde en sykkel stående på dekk nesten en hel sesong. Vasket den med ferskvann, nesten hver gang jeg kom til havn, sprayet og dulla med den. Alikevell rust og korosjon kom fort. Selv den sammenlegggbare BT sykkelen som står på akterdekket "innomhus" er det blitt mye rust på. Redigert 20.Mai.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hekkbølgen Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 Tja hvorfor ikke. Jeg ville ikke ha gjort det, men andre har jo seilt til sydpolen med ATV på dekk. Så det går an.. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 (redigert) Det komme vel an på hvorfor han skal ha den med. Om det er bare for at det skal se "kult" ut eller han har behov for det nå han skal de 50 meterne til butikken på en lørdag han er ute med båten.(altså Idioti.) Redigert 20.Mai.2012 av Alfaerik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 Siden dette er et båtforum regner jeg med at spørsmålet er hvorvidt det er dumt å ha den der for båten sin skyld, og det ville jeg mene det ikke er, såfremt, som det er blitt nevnt, man tilrettelegger(mulighet for å få sikret den, samt beskyttelse mot dekket for å unngå stygge merker osv). 300kg ekstra på dekket på en 50 fot seilbåt gjør neppe noe kritisk med GM'en. Det er neppe særlig lurt for ATV'en, men det er en helt annen sak. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
ole-m Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 Det hadde vært kult å sett dette, er den reg på hvite skilt og reg for to, er den jo anvennelig og fin å ha der man legger til. Den kommer nok til å ruste fort, fordi de ikke er rustbeskyttet får dette miljøet. Du må også ha en solid lang kjørerampe som sitter godt fast i dekket og bør ha trinser mot land. Meget Farlig å falle ned i mellom brygga og dekk ! Bør nok være relativ små bølger når du kjører av/på. Men dette hadde jeg likt å hatt selv hvis jeg hadde hatt så stor båt som din, du vil nok få mange blikk etter deg utpå fjorden :-) Lykke til, håper du legger ut blider av dette her på bp hvis det blir noe av. God sommer. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 ATV er ett hjul ukulere enn trehjulssykkel. Gixxer i davitene derimot ... Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 Gixxer i davitene derimot ... Eneste måten du får meg til å putte en suzuki på hekken ihvertfall! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
pberg Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Første jeg tenkte når jeg så overskriften var: "Jøss, da har du stor båt!" :-) Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Hei, Takk for tilbakemeldinger. Noen som vet hvor mange kg en "50" elektrisk vinsj kan løfte? Om riggen/faller tåler å løfte 300kg ? Selv er jeg skeptisk til å ha en 300kg ATV på dekk mht bl.a fester i dekk som er nevnt her. Jeg er bekymret for belastningen ved f.eks 20 grader krenging ved rulling på bølger. Jeg foretrekker å ha dekk og rekker tomt. Jolle og fendere stuet i benker og ute av syne :-) Har foreslått at han kjører ATV ned på henger før ferien til et sted de tilbringer store deler av ferien og bruke den når de er der. Så kan han hente den en helg etter ferien. Sitér dette innlegget TMS Link to post
Dorsken Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 I utgangspunktet et ganske dumt spørsmål. For det som er Harry for den ene - kan være råkult for den andre. Gjennom våre handlinger, måte å kle oss på osv, sender vi ut signaler om hvilken gruppe vi ønsker å bli identifisert med. Så også her. Spør du meg så handler nok dette om å bli sett – av «de rette» etter vedkommendes øyne. Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
finnmarken Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Men hvor har han tenkt å kjøre med denne da? Jeg skulle hatt en enorm båt dersom jeg ikke hadde sett på en slik "klump" som bare brydderi. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Er ille nok med folk som må ha aggregat ute på øyene ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.