Jump to content

1987 Mercury 45hk, bare klikker i solenoiden når den skal startes


xlolx

Recommended Posts

heisann.. har en mercury 45 hk 1985-1987. og skulle starte den etter vinteren så kjinnet jeg en del så begynte den plutsli bare og klikke.-

så tok jeg av startmotoren og, puste børstene og gjorde rent. satte på plass og den klikket fortsatt bare i solenoiden. så jeg åpnet den også og pusset den fordi den og var ganske så sotete. sette på plass igjenn og den klikker fortsatt bare... og er nokk strømm på batteri og har prøvd med hjelpestart men fortsatt ikke noe...

 

hva er galt ?

 

hadde vert fint om noen kunne ha hjulpet meg med noen svar siden båt sessongen er i gang her : )

 

 

Link to post
Share on other sites

har du forsøkt å koble strøm direkte på starteren for å sjekke at denne ikke har satt seg.

Har opperert mang en starter som har satt seg pga rust innvendig og eller feks defekt børstebro, første tegn på dårlig starter er at det ikke hjelper å koble strøm direkte på starterens plusskontakt.

Hvis starteren går rundt når du setter strøm på den, så er det enten dårlig strøm, dårlig jord eller brent starterrellet, start da med å sjekke jordingspunktene at disse har god kontakt og er frie for irr og rust, er de det og det fortsatt klikker trenger du kanskje å sjekke starterrellet om dette kanskje har brent seg fast, dette kan løses med å demontere dette og pusse all kobber med smergelpapir.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...