Suzuki Startet 21.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 21.Januar.2005 trenger tilgang på borresak til borring av noen 10talls huller i plexiglass. Har fått tips om at 32mm spindelbor ikke går til plast , men kommer til å forsøke det, med olje på om ikke annet dukker opp. Bacho Sandvik har ikke hullsager i 31mm, og bor finnes heller ikke. Noen som kan låne bort noe ? 32mm presisjons hullsag kan til nød benyttes, sjekket idag, denne kostet nesten 400 kr i Sandvik utgave. Tips mottas.. ( PS - Oslo området..) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
joelle Svart 21.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2005 (redigert) trenger tilgang på borresak til borring av noen 10talls huller i plexiglass. Har fått tips om at 32mm spindelbor ikke går til plast , men kommer til å forsøke det, med olje på om ikke annet dukker opp. Bacho Sandvik har ikke hullsager i 31mm, og bor finnes heller ikke. Noen som kan låne bort noe ? 32mm presisjons hullsag kan til nød benyttes, sjekket idag, denne kostet nesten 400 kr i Sandvik utgave. Tips mottas.. ( PS - Oslo området..) Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Jeg har ett par vanlige 30mm borr, som du godt kan få låne. Jeg har fått fortalt meg att det går att bruke forutsatt att du kjører på laveste hastigheten og eventuellt kjører på med litt Zalo Redigert 21.Januar.2005 av joelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 21.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2005 Jeg har ett par vanlige 30mm borr, som du godt kan få låne.Takker for tilbudet, men det MÅ være 31 mm. 32mm KAN benyttes, men ikke 30mm.. ( dette er til en ny prosjekt.. ) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mats Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 vad tror du om denne typen kanske kan den brukes clas ohlson artnr :30-7763-32 Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 vad tror du om denne typen kanske kan den brukes clas ohlson artnr :30-7763-32 har et 28mm ditto jeg kommer til å teste i morra. Tror det går dårlig, får kompensere med litt olje, og heftig taping der jeg skal borre .. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Martin_ Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 Hva skal du lage denne gangen da? Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 (redigert) Om du har en overfres er jo problemet løst.... der har du en støttering, og du lager en mal, så blir det på tiendelen om du er nøyaktig. Redigert 22.Januar.2005 av henboe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 Om du har en overfres er jo problemet løst.... der har du en støttering, og du lager en mal, så blir det på tiendelen om du er nøyaktig. 1: hvordan lager jeg denne "malen" da ? 2; Overfres og plast ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Jens_P Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 vad tror du om denne typen kanske kan den brukes clas ohlson artnr :30-7763-32 <{POST_SNAPBACK}> har et 28mm ditto jeg kommer til å teste i morra. Tror det går dårlig, får kompensere med litt olje, og heftig taping der jeg skal borre .. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Til borring i tre har jeg benyttet denne typen bor justert ned til min diameter med smergelskive. Fungerte greit til noen få hull. Verdt et forsøk om denne typen bor fungerer i plexiglass? Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Verrie Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 Polygard Protection, ganske stort firma på levering av plexi ligger i nærheten. Der fikk jeg beskjed om at det aller beste er å bruke vanlig elektrisk stikksag (elektrisk pendelsag for dem som bruker det ordet...) Øvelse gjør mester, og er sikker på at du klarer fine sirkler på kort tid (eventuelt lage ein sirkel større enn 31mm og bruke som mal ved å holde fast........ Du har enda ikke svart på en annens spørsmål, om hva slags prosjekt du skal til på ?? (vi er nysgjerrige !!!!!) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 32 mm er innkjøpt, 32 mm bor er testet, 32mm bor var akkurat passe. Og nei, - røpe noe gjør jeg ikke. Bortsett fra at prosjektet mitt, går denne gangen på lagring, av ting som tar riktig liten plass.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sigurd Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 Bare vær forsiktig. 5mm kan lage helvete på vei ut av plexi. Tør ikke tenke tanken på hva 32mm kan gjøre. Lykke til og kjør forsiktig!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 Og nei, - røpe noe gjør jeg ikke. Bortsett fra at prosjektet mitt, går denne gangen på lagring, av ting som tar riktig liten plass.. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Hmmmmm, sitter her med mitt bitte-lille glass til å putte ekstra snadder oppi av flytende fluidium og leser denne tråd. Får meg da til å kikke på dia i bunn. Slik du legger opp ditt hemmelighetskremmeri Suzuki, kan vi kanskje lage "gjettetråd" ut av denne tråd, og tillater meg derfor å foreslå glasshylle, garantert krengefritt med tanke på knuste glasser etc???????? Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 en liten ting.. Plexiglass er ikke spesiellt godt å bearbeide, det sprekker. Men Polycarbonat (Lexan) er greit å bore/frese, bøye med varme osv.... Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Suzuki Svart 22.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 Hmmmmm, sitter her med mitt bitte-lille glass til å putte ekstra snadder oppi av flytende fluidium og leser denne tråd. Får meg da til å kikke på dia i bunn.Jasså, tomt glass ? Påttide med påfyll.. Slik du legger opp ditt hemmelighetskremmeri Suzuki, kan vi kanskje lage "gjettetråd" ut av denne tråd, og tillater meg derfor å foreslå glasshylle, garantert krengefritt med tanke på knuste glasser etc???????? Konkret forslag er feil. Du er riktignok på sporet av noe.. Flere forslag mottas.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Verrie Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Konkret forslag er feil. Du er riktignok på sporet av noe.. Flere forslag mottas.. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Nå Mister, har du snart tenkt deg å innvolvere oss i ditt prosjekt ???? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Nå Mister, har du snart tenkt deg å innvolvere oss i ditt prosjekt ???? Som det var advart mot, borring i plexi er et helvete. Tenkeboksen går på høyggir, enten går jeg over til vanlig plast, eller så må det settes opp i en vertøyfres eller dreiebenk. TROR det blir skifte av materiale, til plast av noe slag. Fortsettelse følger.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Verrie Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Som nevnt i annen tråd, finnes der rikt utvalg av typer plexi. I fjor brukte jeg vanlig elektrisk stikksag samt overfres (høy hastighet) med godt resultat. Håper du finner ut av det (snart, er nysgjerrig ) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 9.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Masekoppen fra sør herjer igjen, ser at du ikke har kommet med resultat her Suzuki ???? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 9.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Masekoppen fra sør herjer igjen, ser at du ikke har kommet med resultat her Suzuki ???? <{POST_SNAPBACK}> Fakta; jeg har aldri kødda & træla så mye for så lite noen gang. De som kjenner meg, veit at jeg ALDRI gir opp sånne ting.. Fortsettelse følger ( nok ) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 9.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Bare si ifra hvis du vil låne en 31 mm hullsag da, kan ta den med innover når du baker ny kake. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 9.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Bare si ifra hvis du vil låne en 31 mm hullsag da, kan ta den med innover når du baker ny kake. Geir Fikk tak i borr, så det ordna seg. Forresten er det DIN tur til å bake kake neste gang... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 10.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2005 Hva er denne tingen som alle har hørt om men som ingen har sett da? En holder til, eh, brusflasker? Geir Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 10.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2005 Hva er denne tingen som alle har hørt om men som ingen har sett da? En holder til, eh, brusflasker? <{POST_SNAPBACK}> Med den diameteren? 31mm - det må være miniatyr brennevinsflasker..... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.