Jump to content

Hullborrer 31mm

Suzuki

Recommended Posts

trenger tilgang på borresak til borring av noen 10talls huller i plexiglass. Har fått tips om at 32mm spindelbor ikke går til plast , men kommer til å forsøke det, med olje på om ikke annet dukker opp.

Bacho Sandvik har ikke hullsager i 31mm, og bor finnes heller ikke. Noen som kan låne bort noe ?

32mm presisjons hullsag kan til nød benyttes, sjekket idag, denne kostet nesten 400 kr i Sandvik utgave.

Tips mottas..

( PS - Oslo området..)

Suzuki

No boat needed..

trenger tilgang på borresak til borring av noen 10talls huller i plexiglass. Har fått tips om at 32mm  spindelbor ikke går til  plast , men kommer til å forsøke det, med olje på om ikke annet dukker opp.

Bacho Sandvik har ikke hullsager i 31mm, og bor finnes heller ikke. Noen som kan låne bort noe ?

32mm presisjons hullsag kan til nød benyttes, sjekket idag, denne kostet nesten 400 kr i Sandvik utgave.

Tips mottas..

( PS  - Oslo området..)

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ett par vanlige 30mm borr, som du godt kan få låne.

Jeg har fått fortalt meg att det går att bruke forutsatt att du kjører på laveste hastigheten og eventuellt kjører på med litt Zalo

Redigert av joelle (see edit history)

vad tror du om denne typen kanske kan den brukes

clas ohlson artnr :30-7763-32

<{POST_SNAPBACK}>

har et 28mm ditto jeg kommer til å teste i morra. Tror det går dårlig, får kompensere med litt olje, og heftig taping der jeg skal borre ..

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Til borring i tre har jeg benyttet denne typen bor justert ned til min diameter med smergelskive. Fungerte greit til noen få hull. Verdt et forsøk om denne typen bor fungerer i plexiglass?

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Polygard Protection, ganske stort firma på levering av plexi ligger i nærheten. Der fikk jeg beskjed om at det aller beste er å bruke vanlig elektrisk stikksag (elektrisk pendelsag for dem som bruker det ordet...)

Øvelse gjør mester, og er sikker på at du klarer fine sirkler på kort tid (eventuelt lage ein sirkel større enn 31mm og bruke som mal ved å holde fast........

Du har enda ikke svart på en annens spørsmål, om hva slags prosjekt du skal til på ?? (vi er nysgjerrige !!!!!)

Og nei, - røpe noe gjør jeg ikke. Bortsett fra at prosjektet mitt, går denne gangen på lagring, av ting som tar riktig liten plass..

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmmmm, sitter her med mitt bitte-lille glass til å putte ekstra snadder oppi av flytende fluidium og leser denne tråd. Får meg da til å kikke på dia i bunn.

Slik du legger opp ditt hemmelighetskremmeri Suzuki, kan vi kanskje lage "gjettetråd" ut av denne tråd, og tillater meg derfor å foreslå glasshylle, garantert krengefritt med tanke på knuste glasser etc????????

Hmmmmm, sitter her med mitt bitte-lille glass til å putte ekstra snadder oppi av flytende fluidium og leser denne tråd. Får meg da til å kikke på dia i bunn.

Jasså, tomt glass ? Påttide med påfyll..

Slik du legger opp ditt hemmelighetskremmeri Suzuki, kan vi kanskje lage "gjettetråd" ut av denne tråd, og tillater meg derfor å foreslå glasshylle, garantert krengefritt med tanke på knuste glasser etc????????

Konkret forslag er feil. Du er riktignok på sporet av noe..

Flere forslag mottas..

Suzuki

No boat needed..

• 2 uker senere...

Nå Mister, har du snart tenkt deg å innvolvere oss i ditt prosjekt ????

Som det var advart mot, borring i plexi er et helvete. Tenkeboksen går på høyggir, enten går jeg over til vanlig plast, eller så må det settes opp i en vertøyfres eller dreiebenk.

TROR det blir skifte av materiale, til plast av noe slag.

Fortsettelse følger..

Suzuki

No boat needed..

• 1 måned senere...

Hva er denne tingen som alle har hørt om men som ingen har sett da? En holder til, eh, brusflasker?

<{POST_SNAPBACK}>

Med den diameteren? 31mm - det må være miniatyr brennevinsflasker..... :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...