Jump to content

Forslag til stoff under vannlinja?


myre

Recommended Posts

Har kjøpt en båt som har gått i ferskvann, så den er ikke behandlet under.

Jeg skal ha den i sjøen, så spørrsmålet er.

Jeg skal skrappe den ned, men hva skal jeg bruke etterpå??

Tenkte å hive på antipest og bunnstoff, hva anbefaler dere??

Hva ville dere gjort??

 

Båten gjør 30-35 knop

Link to post
Share on other sites

5 strøk antipest og to strøk selvpolerende oppå. Første strøk bunnstoff bør legges før antipesten er helt tørr for skikkelig heft. Husk å slipe bunnen godt før antipesten da, så det sitter skikkelig!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Bare for å nevne det, det finnes 2-komp primer hos andre leverandører enn Jotun også. "Antipest" er kun Jotun sitt navn på deres 2-komp primer.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ny båt! Sett vannlinje.Vask med Aceton, Lett sliping med ca 180 papir. Skyll med vann, og tørk over med klut. Deretter er det litt forskjellig i forhold til hvilket bunnstoff du velger.

 

Hold deg til en type bunnstoff, da er sjansen mindre for uønskede effekter, les avskalling. Jeg ville lagt 3 strøk antipest, 1 strøk enkomponent primer for heft, deretter Jotun Racing. Dette har fungert perfekt for meg!

 

Men les på boksen, der står det som trengs. Lykke til .-) PS Husk verneutstyr!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...