hostesaft Startet 22.Mai.2012 Del på Facebook Startet 22.Mai.2012 Har da funnet ut at boksen trekker i stede for å skyve gassen, noe jeg trenger. Spm er om det ikke er mulig å bygge om boksen eller er det bare jeg som er blind. har orginal johnson boksen også men den er ikke speilvendt som jeg trenger til båten Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Meg bekjent kan en mercury originalboks ikke kobles om, iallfall om den også er fra 70-tallet. Om det er mulig ser du ved at mekanismen er symmetrisk, altså at den har 'armer' på begge sider slik som universelle bokser har. markert med piler: (Du har sjekket at kablene er like, mercury benyttet spes. kabler, iallfall i motor-enden) Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Som ingar er inne på, så kan du sjekke om armene i boksen er symetriske, som feks på ultraflex sine universalbokser, så hvis de er det kan du flytte på wire i boksen. Ledningsnettet og koblingene som hører til fra Mercury sine standardbokser er ikke samme som johnson/evinrude sine, så dette er ikke plug'n play hvis du skal bruke tenning og elstart. Det er jo selvfølgelig en mulighet for å kunne kappe og skjøte disse hvis du finner riktige fargekoder på ledningene, menjeg ville nok heller da skaffet meg en johnson/evinrude kontrollboks. Skal du kun bruke den for å geare og gasse med så er det nok kanskje en mulighet med denne boksen, hvis gass og gearwire har samme koblinger på kontrollboks og motor som feks ultraflex c8 og c22. Eldre johnson/evinrude bruker som oftest Ultraflex c14 (IKKE ALLTID) og Mercury bruker vel som oftest Ultraflex C5 kabler (ikke alle Mercury men mange av de eldre. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
ivar Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 har orginal johnson boksen også men den er ikke speilvendt som jeg trenger til båten skal du ha boksen på styrekonsollen? Da kan du evt. montere den rettveien , på venstresida av konsollen. Litt uvant å gasse med venstre til å begynne med men det går fort over Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.