Jump to content

Hva skal jeg gjøre nå, har lagt på glassfiber sparkel ? lakk ?

santho96

Recommended Posts

Hei!

Har en shakespeare mini club man 13 fot. Som jeg har pusset ned akterspeilet på å har bygd opp gjenn med glassfiber matte og polyester. Der etter har jeg sparklet over med både glassfiber sparkel og lett sparkel. Nå står det igjen å pusse ned slik det blir beint og fint.

Noen som har noen tips for å pusse ned glassfiber sparkel slik den blir bein å fin ?

Så lurer jeg egentlig på hva jeg skal gjør når jeg er ferdig å pusse ned ? Hva skal jeg gjør før evt. jeg kan male over båt der jeg har sparkelet ?

Båten har fargen lime grønn/ gul, og jeg skal prøve å få taki en farge som er mest mulig likt.

Hvor kan jeg få tak i det ?

Siden lakkering blir for mye styr, når jeg har e skal få malt/lakkert d

er jeg har lagt sparkel. Har jeg bestemt meg for å rulle på maling. Hva syns dere om å rulle på maling ? Hvor mange strøk evt. ?

Mvh:Sinthur.P

Setter stor pris på alle svar og tips! :)

Noen som har noen tips for å pusse ned glassfiber sparkel slik den blir bein å fin ?

Bruk langhøvel med ikke for groft sandpapir (100) gjerne sparkle en gang til og puss med 120 og til slutt ha på fylle og slip med maskin og 400 papir. Selve pussinger gjør du i forskjellige retninger slik at det blir slett

Så lurer jeg egentlig på hva jeg skal gjør når jeg er ferdig å pusse ned ? Hva skal jeg gjør før evt. jeg kan male over båt der jeg har sparkelet ?

Båten har fargen lime grønn/ gul, og jeg skal prøve å få taki en farge som er mest mulig likt.

Hvor kan jeg få tak i det ?

Lån med hjem fargeprøver og se hva som passer selv, eller om du kan ta med noe fra båten til lakkverkstedet og de mikser samme farge

Siden lakkering blir for mye styr, når jeg har e skal få malt/lakkert d

er jeg har lagt sparkel. Har jeg bestemt meg for å rulle på maling. Hva syns dere om å rulle på maling ? Hvor mange strøk evt. ?

Å rule på Maling er ikke bra da det bare blir bobler.

Her i Bergen kan vi kjøpe den fargen vi ønsker presset på sprai boks av en type som har herder og du får da 2k lakk med meget god kvalitet.

Mvh

Catano

Mvh

catano

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...