Jump to content

Pinsevenn? Hvor går turen?

Astor

Recommended Posts

Drar til båten i Son i kveld og ligger over der. I morgen strake veien over fjorden til Kommers. Jeg tror det blir en behagelig tur så lenge vi venter til efter kl.0800 og før kl.1200! :headbang::giggle:

tofte_stille.gif

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Sandspollen pleier å være stappfull i pinsen. Som regel over 300 båter til land eller på svai. Et flott skue.

Men blir det vindstille blir vel hver en krok i fjorden benyttet. Vi har bare å glede oss folkens.

Selv drar jeg ut i morgen ettermiddag. Har tenkt å gå i dorgefart ut fjorden og håpe på makrell til kvelds. Ja det er et slit.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du har vel postkasse der ute du, Lars ?

Nei, men det var noen som faktisk satte opp en postkasse der for Rolf. Han er fra Drammen Motorbåtforening som i sin tid fikk satt opp bryggene i samarbeid med et eller annet kommunalt vesen under forutsetning at foreningen skulle holde bryggene ved like. Nå er imidlertid Rolf godt opp i 80-årene med en kone med Altzheimer, så nå må nok vi andre brukerne trå til. Før eller siden kommer han nok til å gi seg med båtlivet, - dessverre.

Kulturetaten i Holmestrand har nå endelig oppdaget hvilket spesielt sted Kommersøya er. Jeg har god kontakt med en av folket der når det gjelder historikken til øya. Selv har jeg jo en egen nettside om Kommersøya her, og nå har kulturetaten også laget en egen side om øya med adresse kommersoya.no.

Nå er vi på jakt etter gratis flytebryggeelementer da den ene bryggen nærmest har havarert i løpet av vinteren. Så om noen vet om brukte brygger i nærheten som vi kan overta, tar jeg gjerne i mot tips. Å få bryggene på plass med moringer osv. skal vi som bruker stedet klare å ordne selv.

Og selvfølgelig er stedet åpent for absolutt alle rolige og greie båtvenner!

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det er jo bare en utrolig dårlig timing------- bestilte en uke til Mallorca for en mnd. Siden. Drar på fredag! Hadde ikke drømt om en sånn værmelding i pinsen. Men kos dere i båten, alle som bruker den i den fantastiske skjærgården vi har her i landet. Får håpe at finværet holder seg mer enn en uke! Ses på Østfoldtreffet.

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Henter ny båt i Oslo i kveld, håper på å nærme meg Horten i morgen tidlig i passe tid for frokost, og så få en flott seilas(for motor, riktignok) hjem mot Kragerø med ankomst utpå kvelden en gang. Selve helgen blir nok tilbrakt i området Bamble-Risør, om ikke det blåser opp litt :smiley:

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Går til Rishlmn på Onsøy i morgen etter jobb. Blitt tradisjon i Pinsen for å se på Rhododendronblomstringa.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Nå er vi på jakt etter gratis flytebryggeelementer da den ene bryggen nærmest har havarert i løpet av vinteren. Så om noen vet om brukte brygger i nærheten som vi kan overta, tar jeg gjerne i mot tips. Å få bryggene på plass med moringer osv. skal vi som bruker stedet klare å ordne selv.

Lars H.

Snakket med han som eier Kambo marina og han beklaget seg over at han måtte bytte ut bølgebryterne sine. Kanskje de kan brukes. Ellers driver han med moringer og legger ut brygger som en del av businessen, kanskje han vet om noe som skal byttes ut eller er byttet ut?

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...